jPod

11:07

Boktitel: jPod
Författare: Douglas Coupland
Antal sidor: 576
Handling: jPod handlar om Ethan som jobbar som datorspelsutvecklare och som har ett minst sagt galet liv. Avdelningen han jobbar på kallas på jPod, eftersom alla som jobbar där, av ett misstag, har efternamn som börjar på J. Ethans mamma ringer Ethan på jobbet en dag, för att få hjälp med en biker som hon råkat ta livet av. När dom har tråkigt på jPod så roar dom sig med att skriva kärleksbrev till Ronald McDonald, eller sälja sig själv på Ebay. I andra hälften av boken träffar Ethan även på Coupland själv.
Bra: Något som jag gillade mycket med den här boken är att utssendet inte är exakt likadant hela tiden, utan det händer att han stoppar inte lite kul grejer, typ som kinesiska tecken och sånt. Stundvis är den också Vanvettigt rolig och totalt utflippad.
Dåligt: Jag har faktiskt svårt för att hitta dåliga saker med den här boken. En grej är väl att det inte direkt är någon jättetydlig huvudhandling, förutom att man för följa med i Ethans helgalna liv.
Räkna med: Jag har skrattat rakt ut, eller frustat till flera gånger när jag läst den här boken, vilket gör att det ibland kan bli rätt pinsamt om man sitter på bussen eller tåget.

Slutsats: Jag ÄLSKADE den här boken! En verkligt humoristisk bok, som verkligen är helt GALEN.





Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg