Bokbloggsjerka 28 - 31 mars

11:01

Veckans fråga hos Annika handlar om citat från böcker som tatueringar.

Är det här något som du skulle kunna tänka dig att göra? Vad skulle det i så fall bli, och inte minst, var på kroppen skulle du placera konstverket?

Dels så har jag ju redan en litterär tatuering, och dels så har jag redan ett citat (dock från en Springsteen-låt och inte från en bok), så just nu är jag inte jättepepp på en till citattatuering. Däremot kommer det definitivt bli fler litterära tatueringar! Jag har en plan på en tatuering med skräck-tema. Men vi får väl se! Om jag skulle göra ett till citat skulle det antingen bli på höger lår eller på revbenen. 
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

13 kommentarer

  1. Jag har nog aldrig förstått det här med tatueringar :)

    SvaraRadera
  2. Nu blir man ju nyfiken på vad det är när du skriver sådär :) Förstår tanken med att kanske bara vilja ha ett citat, i alla fall i närheten av varandra

    SvaraRadera
  3. Jag gillar citat-tatueringar men man vill ju heller inte gå runt som ett anteckningsblock.. ;)

    SvaraRadera
  4. Skäcktema låter som det kan bli riktigt bra :)

    SvaraRadera
  5. Vad spännande med skräcktema. Och Springsteen borde man väl kunna räkna som lyrik. Hans texter är ju fantastiska!

    SvaraRadera
  6. Jag kan tänka mig en tatuering, även i min ålder :).

    SvaraRadera
  7. Tatuering med skräcktema låter intressant! :)

    SvaraRadera
  8. Jag har två tatueringar och just nu känner jag att det räcker :)

    SvaraRadera
  9. Snygga tatueringar fast jag vet faktiskt inte varifrån den litterära kommer...

    SvaraRadera
  10. Dödsrelikernas symbol är riktigt snygg att tatuera! ;) Bra val! För mig räcker mitt halsband. Däremot är du en person som passar i tatueringar (utifrån vad jag sett), på mig skulle de bara se... konstigt ut :(

    SvaraRadera
  11. Litterärt skräcktema låter som en intressant tatuering!

    SvaraRadera
  12. Jag har fem tatueringar gjorda och flera i tanke som jag vill göra. Men ingen text, tänk om tatueraren skulle stava fel...

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg