10 böcker jag ska läsa

16:33

Jag gjorde i somras upp en lista på en massa böcker som jag vill läsa. Listan har nu växt, och är på en bra bit över 100 böcker. Därför tänkte jag att det blir mycket lättare att välja om man delar upp läsningen lite. Så jag väljer de 10 stycken jag helst vill läsa från listan och gör en egen lista utav dem. När jag har läst ut de 10 väljer jag 10 nya! Då tänkte jag att jag kan ju redovisa här också vad det är för böcker jag kommer läsa! Så här är min första lista!

  1. Alice i Underlandet - Lewis Carroll
  2. Anna Karenina - Lev Tolstoj
  3. Baby Jane - Sofi Oksanen
  4. Blonde - Joyce Carol Oates
  5. The Heroin Diaries - Nikki Sixx (reserverad och beställd till Dieselverstan)
  6. I hate myself and want to die - Tom Reynolds (redan hemlånad)
  7. Kafka på stranden - Haruki Murakami (redan hemlånad)
  8. Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande - Xiaolu Guo
  9. Mästaren och Margarita - Michail Bulgakov (redan hemlånad och påbörjad)
  10. Packad - Koren Zailckas

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg