Glömde visa bokshopping!

19:31

Kom på idag - när jag precis läste ut en bok som jag nyligen köpt - att jag totalt glömt visa upp mina senaste bokköp! I min farmors kyrka får man lämna in böcker man inte vill ha, sen säljer dom böcker till förmån för fattiga barn i Lettland! Man får ta 3 böcker och lägga en 20 i en korg, och samtidigt känna att man har gjort något fint. Och var annars får man 3 böcker för 20 kronor? Jag brukar köpa 3 nästan varje gång jag är där - det vill säga - om jag får tid att kolla lite. Det är ju mycket böcker som verkar tråkiga, och som är slitna, fula och gamla, men ibland hittar man faktiskt riktiga kap! Jag var där den 27:e december, och fick som vanlig med mig 3 böcker hem!


Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap
Mary Ann Shaffer







101 Reykavik
Hallgrímur Helgason







Frukost på Tiffany's + 3 andra kortnoveller
Truman Capote

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg