Böcker

15:33

Jag brukar undgå att gå in i bokhandlar. Varför? För att jag vet att när jag väl går in i den där bokhandeln kommer jag vilja köpa varenda bok, och får nästan ångest för att jag inte kan ta med allihopa hem. Sanningen är egentligen att jag älskar bokhandlar. Jag skulle kunna spendera timmar i en och samma bokhandel och bara lukta på sidorna i boken, dra fingret utmed ryggarna på böckerna och känna på tyngden. Jag älskar böcker på ett sätt som jag själv faktiskt har svårt att förstå. Jag tycker om formen på böcker. Att alla har samma form - men ser olika ut. Att man kan passa ihop dem - ställa dem på en jämn rad och få en regnbåge i alla möjliga färger. Att man kan ordna dem i bokstavsordning på titel, på författarens förnamn, på författarens efternamn, i färgordning, efter utgivningsår osv.

Förutom böcker som ting älskar jag såklart en bra historia!

/Svartlava

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Jag känner igen mig så väl. Jag är precis likadan. Jag älskar böcker och är jag i närheten av en bokhandel bara måste jag gå in och kolla, känna och klämma. Jag älskar att få hem nya böcker på posten som luktar oanvända och som ingen annan än jag har läst.

    SvaraRadera
  2. BeautifulPink: Åh, ja, lukten av böcker! De luktar fantastiskt. Speciellt sånna med lite blanka sidor. Åh.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg