Katten som inte dog

23:33

Titel: Katten som inte dog
Författare: Inge Frimansson
Antal sidor: 362
Passar bäst för: Vuxna
Jag tror den är mer intressant
för lite äldre, men kan även läsas av
ungdomar med mycket läsvana.

Beth och Ulf är gifta och brukar alltid åka ut till sitt landställe om somrarna, som de delar med Beth's syster Juni. En dag när dom kommer dit märker dom att någonting är fruktansvärt fel. Någon har varit inne och rotat bland deras grejer i huset - trots att det inte finns några grannar på flera kilometers avstånd. När dom går ut igen ser dom en man stå i ett utav uthusen. Beth ser rött, tar med sig en yxa och går rakt in till inkräktaren och hugger honom i skallen.

Boken är väldigt välskriven - ibland lite för välskriven. Det är ingen bok att läsa när man är trött, för då kan det vara svårt att hänga med. Den är inte dålig, bara lite långtråkig ibland. Boken handlar alltså mest om tiden efter mordet, och om hur det är att leva med att ha dödat någon. Jag tyckte att den var... Tja, helt okej. Om någon skulle fråga om den var läsvärd skulle jag säga ja, men jag skulle inte säga till någon om jag ser den ute att: "Åh, den där boken har jag läst, den måste du läsa". En ganska typisk tvåa, alltså.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg