Med nio liv

00:20


Titel:
Med Nio Liv
(org: The lives of Christopher Chant)
Författare: Diana Wynne Jones
Antal sidor: 289
Passar bäst för: Läsare i 10-16-årsåldern
som gillar böcker som typ Harry Potter



Christoffer har så länge han kan minnas drömt drömmar om andra världar som han hälsat på under nätterna. Eftersom han inte har någon direkt kontakt med världen utanför hemmet, tror han att dessa drömmar är fullt normala, och att alla barn får leksaker med sig hem när de drömmer. Han tror också att det är fullt normalt att ens pappa jämt jobbar, och att ens föräldrar aldrig pratar med varandra.
Efter att ha fått träffa sin morbror Ralph, som ska ta hand om familjens ekonomi, förstår han att han är allt annat än normal. Han kan vandra mellan världen på ett sätt som ingen annan kan, och han har 9 liv.
Det är andra gången jag läser den här boken, och den är fantastiskt bra. Det tyckte jag dock inte första gången jag läste den! Då tyckte jag att den var långtråkig. Jag tycker att det är en jättemysig bok om magi i en värld som både liknar, och inte alls liknar vår egen!


Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg