Det här med hyllsortering

21:58

Jag vill bara uppdatera er:

Numer står de flesta av mina böcker i hyllor. Jag saknar några, och har några lådor som är ouppackade än, så de finns nog däri. Mina böcker står nu uppdelade i lästa-olästa och sedan sorterade efter förlag. Varför? Jo, för att jag trots allt är den obotliga esteten. Böcker från samma förlag brukar ha en tendens att ha samma storlek. Många böcker bredvid varandra i samma storlek ser snyggt ut i bokhyllan. Samtidigt så är det funktionellt eftersom jag för det mesta har koll på vilka (av böckerna i min bokhylla) böcker som är utgivna på vilket förlag.

Jag har med hyllsorteringen även fått till det här med läslusten. Efter att tidigare endast ha läst 2 böcker på hela juli har jag hunnit med två den här veckan - En fager mö av Joyce Carol Oates samt Just Kids av Patti Smith. Jag kan inte komma på två böcker som kunde ha passat mig bättre just nu. Sträckläsning var precis det jag behövde, vilket båda dessa böcker gav mig.

Dessutom kan jag tala om att ni som vill diskutera böcker med mig kommer under hösten kunna hitta mig på Stockholms Universitet där jag ska läsa Kulturvetarprogrammet. Jag skrattade högt av glädje när jag fick intagningsbeskedet tidigare idag!

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg