Ett sorts löfte inför det nya året

22:08

Nämen, jag tror att både blogg- och läspepp har börjat ta små steg tillbaka! Jag har till och med skrivit en recension idag (dock ej publicerad ännu)! Sen tänker jag på alla orecenserade böcker jag har här hemma och får lite huvudvärk. Jag har tänkt på det där, att innehållet i min bokhylla är som rymden. Det växer så fort att det är omöjligt (/onödigt) att räkna.

Bara för det så ställde jag mig upp för att räkna och gav upp innan jag kom till tio. Sen vände jag mig om till min sambo och utbrast: "Vi måste ha en deal. Om jag läser fler böcker än jag köper kommer det ju snart de olästa minska". Så, nu har min sambo hört det, ni har hört det. Jag ska under hela nästa år inte köpa fler böcker än vad jag läser. Om jag läser 10 böcker på en månad får jag också köpa 10 böcker. Recensionsexemplar räknas. Presenter räknas. Allt räknas.

Självklart försöker jag desperat komma på en hel radda med undantag. "Men goodiebags då, goodiebags räknas inte!" utbrister jag desperat. Min sambo möter med ett: "Jag är inte alkoholist, jag dricker bara alla dagar i veckan".

Mellan orden har jag även lyckats rensa ut en hel pappkasse med böcker. Som svar på frågan: "Får jag köpa/få lika många böcker som jag har rensat ut nu?" får jag endast en arg blick.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg