Sammanfattning oktober

22:07

Jag har inte berättat vad jag läst på flera månader ju! I oktober läste jag ihop elva stycken böcker, nämligen följande:

  1. Boktjuven - Markus Zusak
  2. The gashlycrumb tinies - Edward Gorey
  3. The Melancholy death of Oyster Boy - Tim Burton
  4. När gud var en kanin - Sarah Winman
  5. Monster - Micael Dahlén
  6. Only väg is upp - Emmy Abrahamsson
  7. Skuggan - Petrus Dahlin & Lars Johansson
  8. Det finns så många toppar man blir aldrig aldrig nöjd - Anna Ehn
  9. Kurt Cobain finns inte mer - Hanna Jedvik
  10. Sorgboken - Maria Farm
  11. Något måste hända nu - Anna Lindberg
Mina två oktoberfavoriter är nog Boktjuven och Kurt Cobain finns inte mer, men Skuggan och Monster ligger tätt efter. Och När gud var en kanin, ja! Bra månad över huvud taget, är helt klart nöjd. Största besvikelsen var Tim Burton-boken. Han gör ju så fantastiska filmer, men i text faller det lite platt.
Lagom till novembers början ringde min skräckklocka (som ringer varje år ungefär vid samma tid) och sa att det var dags att plocka fram bokhyllans läskigaste böcker. Jag upptäckte till min fasa att jag inte har så många olästa skräckböcker hemma.! Dock hittade jag några stycken, varpå jag började läsa John Ajvide Lindqvists Låt de gamla drömmarna dö (som jag har skjutit upp att läsa för att bygga upp stämningen). Vill helst bara läsa klart den nununu, men måste skriva hemtenta. Önskar att jag kunde jobba heltid med att läsa böcker alltså. Åtminstone ett tag.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg