Ljudet av ditt hjärta

17:29

Titel: Ljudet av ditt hjärta (orginaltitel: Eclipse)
Författare: Stephenie Meyer
Antal sidor: 527 (svenska)/628 (engelska)
Passar bäst för: Ungdomar och unga vuxna mellan 14-25 år
Handling: Det här är då tredje delen i Twilight-serien. I den här har Edward kommit tillbaka, och hela familjen Cullen bor hemma i sitt gamla hus igen. Victoria är tillbaka som vanligt, men också något annat. En annan vampyr har brutit sig in i Bellas hus, utan att skada hennes pappa Charlie, för att ta saker från Bellas rum.
Bella slits mellan Jacob, som har talat om för Bella att han är kär i henne, och Edward som gör allt för att Bella inte ska åka till Jacob i La Push.
Egna tankar: Jag har tidigare skrivit om både ettan och tvåan i serien, och jag måste såhär i efterhand säga att jag var ganska generös med betyget. Om jag hade satt betyg nu så hade jag satt tvåor på båda två. Nog pratat om dom andra böckerna!
Den här boken tycker inte jag är lika sötsliskigt romantiskt. Här studsar dom inte runt på små rosa moln där hela världen går ut på att Bella är en liten flicka som måste skyddas mot det hemska onda i världen av en stor och stark vampyr. Nej, här börjar det faktiskt knaka lite i fogarna, och det är i ärlighetens namn ungefär 20 gånger intressantare att läsa om. Dessutom så är slutet i den här med spännande och nervkittlande än någonsin. Jag vet ju att det finns en till bok, så alltså måste dom båda överleva. Men det är svårt att komma ihåg sådär mitt i boken. Den här var i alla fall galet bra, jämfört med dom andra två böckerna!

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg