Nyårslöften del 2

22:17

Igår följde jag upp de löften jag gav förra året – nu ger jag några nya. Först till de korta:

  1. Jag ska bli bättre på att lägga bort böcker som jag inte tycker är bra.
  2. Inte hetsläsa
  3. Att bara köpa/skaffa de böcker jag verkligen vill ha
  4. Att inte köpa fler böcker än vad jag läser (räknas varje månad)
Löfte nummer fyra tjuvstartade jag med redan i december. Då läste jag tolv böcker och köpte/fick fyra. Det finns några undantag: Goodiebags, recensionsexemplar som jag inte bett om och bokmässan. De är de tre saker som inte räknas in i statistiken.
Sen vill jag nog ge mig på några hyllvärmare i år igen. Jag räknar alltså det som böcker jag har ägt i mer än ett år. Jag har tio stycken i min lista, och det är dessa:
  1. Svindlande höjder – Emily Brontë
  2. Två husvagnar – Marina Lewycka
  3. Gå din väg med stanna – Johanna Nilsson
  4. Springsteenland (skulle ju vara passande då jag ska se honom när han kommer till Sverige!)
  5. My life as a white trash zombie – Diana Rowland
  6. Saker vi kunde berätta – Tony Parsons
  7. Inlåsta – Emma Donoghue
  8. Alla själars natt – Deborah Harkness
  9. Världens dåligaste språk – Fredrik Lindström
  10. Nära hem – Alice Munro
Häng kvar - snart kommer en sammanfattning över årets läsning även från mig!

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg