Nyårslöften del 1

22:15

Dels så tänker jag följa upp några löften jag gav förra året, dels tänker jag ge några nya. Idag tänker jag endast utvärdera mina gamla löften. Imorgon kommer löften för det nya året!
Jag gjorde en lista på tio hyllvärmare som skulle bort. Den såg ut såhär:

  1. The Dirt - Mötley Crue
  2. Jurtjyrkogården - Stephen King
  3. Pretty Vacant - Phil Strongman
  4. Den hemliga trädgården - Frances Hodgson Burnet
  5. Fallen - Joyce Carol Oates
  6. En god människa - Nick Hornby
  7. Självbiografin - Johnny Cash
  8. Det här är inte en bok - Linda Skugge
  9. Sagan om ringen - JRR Tolkien
  10. Utrensning - Sofi Oksanen

Pinsamt nog har jag bara läst en av dessa böcker, nämligen Den hemliga trädgården. Resterande nio står fortfarande kvar i bokhyllan.
Jag hade också två bok-relaterade löften som jag aldrig nämnde på min blogg.
1.När 2012 är slut ska jag ha färre olästa böcker i bokhyllan än när 2011 är slut
2. Läsa fler böcker än 2011

Tja, angående det första löftet så vill jag bara skratta rakt ut. Jag hade kanske ett 40-tal olästa böcker då (om inte färre till och med). Idag skulle jag nog säga att jag har det tredubbla ungefär. 2011 läste jag totalt 46 böcker och det har jag slagit med marginal i år. Det är nästan så det låter löjligt när jag säger att jag läst 135 böcker i år – alltså 89 fler än förra året. Men 2012 har varit året då jag verkligen upptäckt att jag älskar böcker med hela mitt hjärta.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg