Kafka på stranden

02:20


Titel: Kafka på stranden
Författare: Haruki Murakami

Antal sidor:
517
Passar för: Undomar och unga vuxna som gillar flummiga berättelser!

Kafka på stranden handlar om 15-åriga Kafka som rymmer hemifrån. Hans mamma och syster övergav honom när han var 4 år gammal, och han står helt enkelt inte ut med att bo tillsammans med sin pappa längre.
Och här avbryter jag. Den här boken är för fantastisk, fängslande, konstig, rörig, unik, underbar, speciell för att ens kunna beskrivas. Den här boken har en väldigt speciell berättelse, och det är svårt att berätta vad den verkligen handlar om. Jag vet i alla fall vad jag ska sätta för betyg. Jag har inte ens någon bra motivering till betyget, jag vet bara att den här boken är fantastisk.
Om ni vill läsa mer om bokens handling så hänvisar jag till Wikipedia och SVD  
 

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg