Årsresumé 2009

17:16

Årets bästa: Kafka på stranden, Fred!, Mästaren och Margarita, Godnatt Mister Tom, Du en av oss, Skuggan över stenbänken, ...och de vita skuggorna i skogen,
Årets flopp: Personliga Pronomen
Årets deckare: Du tillhör mig
Årets chicklit: Bokcirkelns bekännelser
Årets roligaste: Populärmusik från Vittula
Årets fantasy: Mästaren och Margarita
Årets uppslagsbok: Vad är konst?
Årets samlingar: Minnen av John Lennon och Fred!
Årets mest spännande format: jPod och The Heroin Diaries
Årets snyggaste omslag: The Heroin Diaries och Fred! 


Alla årets böcker:
  1. Hemlös - med egna ord
  2. jPod
  3. Harry Potter and the Half-blood Prince
  4. Populärmusik från Vittula
  5. Skuggan över stenbänken
  6. ...och de vita skuggorna i skogen
  7. Fallhöjd
  8. Du en av oss
  9. Godnatt mister Tom
  10. Militärmusik
  11. Hatet
  12. Vad är konst?
  13. Twilight
  14. När jag hör din röst
  15. Personliga Pronomen
  16. Pepparkakshuset
  17. Du tillhör mig
  18. Utan onda aningar
  19. Joyce Carol Oates: Dagbok 1973 - 1982
  20. Jag är din flickvän nu
  21. Beijing Doll
  22. Ljudet av ditt hjärta
  23. Levande begravd
  24. Innan jag dör
  25. Så länge vi båda andas
  26. Stjärnfabriken
  27. Här och nu
  28. Katten som inte dog
  29. En kort berättelse om traktorer på ukrainska
  30. Minnen av John Lennon
  31. Slam
  32. Mästaren och Margarita
  33. The Heroin Diaries 
  34. Med nio liv
  35. Nästan perfekta brott
  36. Fred!
  37. Våga fråga!
  38. Sex, droger & tinnitus
  39. I hate myself and want to die
  40. Kafka på stranden
  41. Bokcirkelns bekännelser

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg