Gud som haver

23:05

Titel: Gud som haver
Författare: Ingrid Elfberg
Antal sidor: 291

 Tvååriga Sebastian försvinner en dag från gården där han sitter och leker. Mamma Eva springer upp för att hämta lillasyster, men när hon kommer tillbaka är Sebastian spårlöst försvunnen.
Sebastian kommer tillbaka, och dagispraktikanten Mattias hängs ut som den skyldige, och hamnar bakom lås och bom. Eva känner dock fortfarande att det är någon som inte stämmer. Hon känner sig fortfarande hotad, och misstänker att Mattias blivit oskyldigt dömd.

Jag brukar kunna vara lite skeptisk till svenska deckare, för jag tycker att ofta blir de ganska tråkiga. Jag brukar föredra norska eller brittiska. Den här boken gjorde mig dock överraskad. Jag tog med mig den i förbifarten för att jag inte visste vilken jag skulle ta, och hade bråttom iväg. Den visade sig hursom vara riktigt bra! Riktigt nervkittlande och spännande!


Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg