Dag 05 – En bok som gör dig glad

12:42

När jag för andra gången gick första året i gymnasiet fick alla ungdomar födda -93 hem en bok gratis i brevlådan. Boken heter Fred! 100 röster mot våld och krig och är en samling texter, dikter och bilder om fred. Det är en fantastisk samling med bra texter och snygga bilder. Jag tycker att det var riktigt generöst att dela ut den här boken gratis, för det är en riktigt fin bok. Jag hoppas att alla som fått den här boken har läst den och sparat den för att slå upp någon gång ibland.

Eftersom jag har så svårt för att bestämma mig måste det få bli plats för en till bok i det här inlägget. Och eftersom jag egentligen önskar att jag vore en hippie på 60-talet så blir det en hippie-bok. Nämligen Woodstock - 3 dagar som förändrade världen - och mitt liv. Boken handlar alltså om en utav killarna bakom Woodstock-festivalen. Han är homosexuell under en tid då till och med poliserna misshandlade homosexuella. Han hör om några killar som försöker ordna en festival i en utav grannstäderna, men de blir av med sitt tillstånd. Elliot har tillstånd att ordna en festival, och dessutom plats där de kan vara. Hans lilla stad blir invaderad av hippies.

Den får mig att önska ännu mer att jag var en hippie på 60-talet.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg