Min önskelista

00:00

I min önskelista på Adlibris finns 11 böcker. De flesta är böcker som jag inte orkat köpa, eftersom de bara finns som inbundna, och som jag någon gång tänkt unna mig. Såhär ser listan ut: 


  1. Låt de gamla drömmarna dö - John Ajvide Lindqvist
    Jag bara sitter här och väntar på att denna bok ska komma på pocket så att jag kan klicka hem den! Jag ogillar att läsa inbundna böcker, och har dessutom hans andra böcker i pocket. Pocket, pocket, pocket! Det är bäst!

  2. Vad är musik? och 100 andra jätteviktiga frågor - Salem Al Fakir & Pontus de Wolfe
    Eftersom jag uppskattade Vad är konst? men själv egentligen är musiker så tror jag att jag skulle kunna uppskatta denna bok också!

  3. Tasty Cute - Annie Obaachan
    Eftersom jag nyligen beställde nya virkböcker ska jag inte klicka hem den här också... Än i varje fall. Kanske nästa månad, när jag hunnit virka klart alla mönster i de nya böckerna?

  4. Supertanten - Elin Ek
    När jag var yngre älskade jag Grynet, och träffade faktiskt Elin Ek på en "tjejträff" i kyrkan. Eftersom jag dessutom ser mig själv som en minitant ibland så BEHÖVER jag den här boken för att bli mer tantig!

  5. Hungerelden - Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist
    Jag läste nyligen ut Kråkflickan, och vill läsa fortsättningen NU! Helst igår! Men precis som med Låt de gamla drömmarna dö väntar jag på att den ska komma ut på pocket.

  6. Vad är sex? och hundra andra jätteviktiga frågor - Katerina Janouch
    Som jag skrev om Vad är musik? så uppskattade jag verkligen Vad är konst?, och tycker att konceptet är kul. Enligt min erfarenhet av Katerina Janouch (ja, min enda) så skriver hon bra dessutom!

  7. Djurens gård - George Orwell
    Jag försöker köpa upp mig på en massa klassiska måste-ha-i-bokhyllan-böcker! Djurens gård (eller Animal Farm som jag faktiskt för det mesta kallar den) är absolut en sån bok, och skulle sitta fint bredvid min 1984.

  8. 101 historiska myter - Åke Persson & Thomas Oldrup
    Jag älskar myter och historia - så vad kunde passa bättre?

  9. My life as a white trash zombie - Diana Rowland
    Åh, jag vet inte ens vad jag ska säga om den här. Titta bara på omslaget! Går det att motstå den? Vill ha det här omslaget som plansch, en skitstor på väggen över sängen. Dödligt snyggt! (se bilden nedan!)

  10. Dödsdriften - Jed Rubenfeld
    Jag läste och älskade Analys av ett mord, och väntar på att även denna ska komma på pocket!

  11. Mästaren och Margarita - Michail Bulgakov
    Det här är den enda boken på listan som jag läst tidigare. Jag tycker att det är väldigt tråkigt att denna bok inte redan finns i min ägo, eftersom det råkar vara en utav min absoluta favoriter genom tiderna. Denna ämnar jag nog ändå köpa som inbunden, så att jag kan läsa den 100 gånger om utan att den faller i bitar.
Sådär, nu vet ni vad ni ska ge mig i julklapp!


Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. "Vill ha det här omslaget som plansch"

    Känner igen mig ;)

    http://schitzo-cookie.blogspot.com/2011/07/det-har-med-snygga-omslag-och-najs.html

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg