Bokbloggsjerka 21 – 24 mars

10:16

Veckans fråga hos Annika handlar egentligen inte om böcker, utan om pjäser:

Har du sett någon pjäs eller liknande som du av en eller annan anledning tvingades att se men som du absolut inte gillade?
Om du vill får du vända på frågan för att i stället berätta om en pjäs eller liknande som alla bara MÅSTE se.


Jag kan faktiskt inte komma ihåg att det hänt mig att jag blivit tvungen att se en pjäs som jag inte ville se. Jag tycker allt som oftast att det är väldigt roligt att gå på teater, och har nog alltid sett fram emot det även om det inte varit en pjäs jag själv skulle valt.

På en pjäs som alla måste se... Hm, den var klurig, eftersom det ändå måste vara en som ni har chans att se! Jag säger Sweeney Todd som går på Stadsteatern just nu. Den var grym!

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

12 kommentarer

  1. Jag tror jag har sett någon uppsättning av Sweeney Todd, fast på TV.

    SvaraRadera
  2. Sweeney Todd, låter lite lockande faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Å, Sweeney Todd! Jag gillar inte musikaler, men den skulle jag gärna se.

    SvaraRadera
  4. Sweeny Todd har jag uppfattat som rätt blodig? Tror jag sett någon bit av den på TV, eller så var det en parodi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, det beror lite på vilken uppsättning. Tim Burton-filmen är sjukt blodig!

      Radera
  5. Jag har bara sett filmversionen av Sweeney Todd, men den gillade jag verkligen!

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset! Ska nog börja bearbeta mannen min...

    SvaraRadera
  7. Åh Sweeney Todd har jag försökt få biljetter till men inte lyckats, tror det är slutsålt och vet inte om den kommer att fortsätta i höst....;)

    SvaraRadera
  8. Jag gillar din inställning. Själv har jag nog inte gett det där med teater en tillräckligt stor chans. Musikaler tycker jag däremot om.

    SvaraRadera
  9. Nej den har jag inte sett, men vi har typ ingen teater i vår by.
    Mia

    SvaraRadera
  10. Sweeney Todd låter spännande.

    SvaraRadera
  11. Skulle gärna se Sweeny Todd men har inte fått någon i min närhet att nappa på idén.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg