Utmaningsinspiration juni

21:18

Juni månads läsutmaning är fantasy. En av mina favoritgenrer, så det blir egentligen ingen utmaning för min del. Hur jag ska kunna uppbåda någon som helst läsro just nu med både studenten, körkortsprov och hemifrånflytt mitt framför fötterna... ja, det blir nog min utmaning den här månaden. Därför tänker jag ta det lugnt och spela säkert. Jag vågar bara gissa på att det blir två stycken.

Nåja, tänker åtminstone posta lite fantasyinspiration åt er som tänker kasta er över den här utmaningen!

Vad jag har läst

Okej, det är omöjligt att inte nämna Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren här. Hur ska jag kunna undvika det? Om du redan läst den kanske det är dags att passa på att ge sig på Eld? För er som totalt missat den här boken så kan jag berätta att det handlar om att ett gäng ungdomar får reda på att de är häxor och att de måste rädda världen från den stundande apokalypsen.

Om du klarar av att att bortse från omåttligt äckliga könsroller och gillar zombier tycker jag att du ska läsa De vassa tändernas av Carrie Ryan skog. Smittan har tagit världen. Det enda som finns kvar är den lilla byn som Mary bor i. Runt omkring finns bara skog och de oheliga. Eller är det verkligen så?
 
Resten får du ta reda på själv av Lauren Oliver är en bok som du kan läsa om du bara vill prova på litegrann av det här med fantasy. Det är nämligen snarare en ungdomsroman med ett endaste övernaturligt inslag: Bokens huvudperson Sam upplever samma dag om och om igen. Det tar inte slut förrän hon gör allting rätt - vilket inte är så himla enkelt när hon inte får några som helst ledtrådar om vad som faktiskt är rätt.

Vad jag har tänkt och tror är rimligt att jag hinner läsa

För mig ser det ut att bli zombierx2. Den ena boken jag satsar på är De dödas strand - fortsättningen på De vassa tändernas skog. Ska bli mycket spännande att läsa!
Sen tänkte jag äntligen ge mig in på Max Brooks Världskrig Z. Den har stått oläst i bokhyllan sedan i höstas, men nu måste jag nog ta itu med den.

Vad som också finns i min bokhylla

Alla själars natt av Deborah Harkness har stått i min bokhylla ungefär lika länge som Världskrig Z. Dock får den nog vänta tills jag är lite mindre uppspelt över framtiden. Jag har nog inte tillräckligt med läsro för en tegelsten.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg