Sammanfattning december

22:14

Fick ni några bokiga julklappar? Den enda bok jag fick var Vegetariska kokboken, så när jag väl kom hem från julfirandet passade jag på att köpa Den mörka materian del två och tre i julklapp till mig själv. Eftersom jag inte tror att jag kommer hinna läsa ut några fler böcker den här månaden så kommer månadssammanfattningen redan nu! Tolv böcker har jag hunnit läsa:

  1. Krigiska ord - Olle Bergman
  2. Den glädjelösa ön - Enrique Fernandez
  3. Aurore - Enrique Fernandez
  4. Divergent - Veronica Roth
  5. Falla sönder - Tahereh Mafi (egentligen är den här en novell, men den får vara med eftersom den ändå är på en hundra sidor eller så)
  6. Den magiska kappan - Katarina Genar
  7. Rum 213 - Ingelin Angerborn
  8. Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margret Stohl
  9. Häxorna - Roald Dahl
  10. Var är Alaska? - John Green
  11. Vi kom över havet - Julie Otsaka
  12. Gilla Hata horan - Johanna Nilsson
En novell till har jag fått in också - Tio stationer av Jenny Valentine.
Oj, hur ska jag kunna välja en favorit den här månaden? Divergent - älskar den. Falla sönder var ett perfekt substitut i väntan på Rädda mig inte som kommer i vår. Beautiful Creatures - jag vill att filmen bara ska komma nuuuunununu. Och Var är Alaska? har jag haft stående i bokhyllan länge. Är så glad att jag läste den nu. Så himla fantastisk bok. Vi kom över havet gillade jag också otroligt mycket.
Månadens bottennapp trilskas jag fortfarande med. Lev Grossmans Magikerna var inte alls lika bra som jag väntat mig. Den är som en blandning av Harry Potter och Den hemliga historien - två av mina favoritböcker. Problemet är bara att huvudpersonen Quentin är totalt omöjlig att gilla för att han är så himla osympatisk.
Nåja, helst vill jag bara sätta igång med årssammanfattningar, men det får vänta tills året faktiskt är slut på riktigt

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg