8 rysliga böcker jag vill köpa

07:30

De senaste veckorna har jag gått runt och fotat och fotat i butiken. Saker som jag vill läsa, fina omslag och sånt. Är urfattig denna månad dock (känns inte ens kul att få lön, har bara ont i magen), så det blir inga bokköp för mig... Inte ens October Faction och The Midnight Star som legat och väntat på mig ett bra tag nu. Får fortsätta gå runt och drömma och klappa på alla fina böcker. Veckans Top Ten Tuesday är i alla all all about Halloween, men möjlighet att modifiera lite som en vill. Så här är sex stycken läskiga böcker jag hade köpt om jag hade pengar:


1. The Penguin Book of the Undead, Scott G. Bruce
2. After Supper Ghost Stories, Jerome K. Jerome
3. Rest in Pieces: The Curious Fates of Famous Corpses, Bess Lovejoy
4. Haunted Castles, Ray Russell


5. Travelers Rest, Keith Lee Morris
6. Thin Air, Michelle Paver
7. Dark Entries, Robert Aickman
8. The Penguin Book of Witches, Katherine Howe

Och alltså kolla bara på dessa omslag? Är inte alla sjuuuukt snygga? Gillar Thin Air och Haunted Castles mest! Vilka tycker du är snyggast?

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Himla snygga! Kanske dags för en tur till din bokhandel igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får väl göra det :) vi har alla förutom just den utgåvan av Travelers Rest. Upptäckte det här omslaget när jag kollade upp den på goodreads, men det vi har är också ganska snyggt :)

      Radera
  2. Åh jag vill ha alla! Men Thin Air är nog favoritomslaget för mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, den är också så himla snygg! Alla är så fina... Haha.

      Radera

Instagram

Populära inlägg