Efter sommaren

15:57

En till mjukstart: Sofie postade den här enkäten, och eftersom jag inte gör några månadssammanfattnignar längre och inte heller bloggat på ett tag tänkte jag att jag kan berätta vad jag läst om (hej världens längsta mening).

Hur blev din lässommar?
Både bra och dålig. Det har gått väldigt mycket i vågor. Först läste jag ingenting, sen jättemycket, sen ingenting, sen jättemycket.

Läste du det du hade tänk? Mer eller mindre?
Jag hade verkligen verkligen inga planer för hur min läsning skulle se ut under sommaren. Jag har helt enkelt haft för mycket annat i huvudet. Men jag kan säga som så att jag hittade läslust vid tillfällen då jag inte trodde att jag skulle ha någon – och tvärtom. Jag åkte till mamma på landet i tre dagar och tänkte läsaläsaläsa hela tiden typ. Slutade med att jag stickade och lyssnade på ljudbok/tittade på Canada's Worst Driver (yep) istället. Åkte en helg till Malmö och läste skitmycket.

Vilken var den bästa boken du läste?The Handmaid's Tale och Papperssjälar.

Någon bok som blev en besvikelse?
Alltså... Avd. för grubblerier. Hade läst så himla mycket bra om den, men den liksom bara... fångade mig inte. Trist.

Någon bok du inte hann läsa, som du tänker ta tag i snart?
Som sagt, jag hade egentligen inga planer alls inför sommaren. Men några böcker jag tänker läsa snarast: Hata Gustavsberg, Gemina och Holding Up the Universe.

Har du införskaffat några böcker inför hösten?
Nej, det behövs inte. Har så många böcker jag hemma jag vill läsa just nu ändå!

Vad ser du fram emot i bokväg i höst?
Warcross och Saker ingen ser förstås!

Något annat du ser fram emot i höst?
Att hitta ett heltidsjobb som inte är i butik och att sluta ha ångest inför framtiden *håller tummarna*.

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. "Papperssjälar" är jag nyfiken på! Fick hem "Saker ingen ser" idag. Har läst halva och vill inte att den ska ta slut, jag trivs så bra med karaktärerna och undrar vart det är på väg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt! Papperssjälar var så himla bra tycker jag!

      Radera
  2. Avd. för grubblerier tyckte jag var en jättekonstig bok. Glad att jag lånat den på bibblan så att den bara var att lämna tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag lånade också e-bok på bibblan (ÄLSKAR ATT LÅNA E-BOK PÅ BIBBLAN!!!). Men ja, väldigt märklig. Den talade inte alls till mig.

      Radera
  3. Ååå vill läsa Papperssjälar!!!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg