Kan vi prata lite om sex?

08:30

Haha, antalet gånger jag skrivit hela inlägg om sex på den här bloggen kan nog räknas på ena handens fingrar. Jag tycker att sex är obekvämt. Jag pratar inte om sex. Jag avskyr ämnet som pesten. Pratar inte om det med mina kompisar (såvida det inte handlar om vem jag skulle vilja ligga med eller vem jag drömde en sexdröm om, för sånt är kul. Men jag menar på riktigt. Verklighetsförankrat).   Jag tycker att det är så obekvämt att jag inte ens vet vilka ord jag ska använda. Jag blir som en trettonåring som rodnar och får panik och försöker fly situationen genom att skylla på att jag glömt dammsuga/önskar att marken ska sluka mig/byter ämne. Och fattar ni att jag ändå är 24 år gammal. Jag kanske måste bli lite mindre uptight på den här fronten asså.

Så det kanske är KBT för mig att läsa böcker med explicit sex. Det var kanske därför också som jag gjorde upp listan med ungdomar som får ligga? För att någon annan kanske också behöver KBT? Och well, jag tog mig igenom hela Saker ingen ser utan att rodna en enda gång – INTE ENS PÅ TUNNELBANAN! HAR NI HÖRT VA!!!! Det är så jag klappar mig själv på axeln och talar om för mig själv hur himla duktig jag är.

Nåja, det jag egentligen skulle prata om var följande: Den här veckan har jag läst två böcker med sexscener i, och i den ena borde författaren förfan ha skippat dem. Och då pratar jag inte om Anna Ahlund, för hon skriver seriöst bra sexscener som inte ens den obekväma undertecknade är helt oberörd av (herregud, får typ ens hjärtklappning av att erkänna det?! Vilken tönt jag är...). Utan jag pratar om Resistance is Futile av Jenny T. Colgan. Alltså seriöst. Jag vill typ vända mig ut och in av förlägenhet – och då är det inte ens av det faktum att det finns sex, utan att det är så HIMLA CRINGEY. OCH MED EN ALIEN!!!! (FYI: aliens är inte min cup of tea. Jag kan inte köpa aliens, jag tycker alltid att det blir så himla töntigt. Om det skulle komma fram att vi hittat aliens så skulle jag såklart tro på det osv, men jag tycker det alltid blir så märkligt i just böcker när det ska spekuleras i hur aliens fungerar).

Men alltså, seriously, does this turn you on? För att för mig känns det bara som att jag vill plocka fram en kudde och hålla framför ansiktet medan jag läser. Just sayin'.




Såååå, well. Ikväll ska jag ser Veronica Maggio, och imorgon ska vi ha några vänner på middag. Sen har jag en vecka semester till och ska försöka hålla uppe bloggandet. Hallå trevlig på er! Ska ni hitta på något kul? Puss!

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Men gud FÖRSTÅR DIG dör av skratt och sitter och läser upp allt för mina vänner. HUR kan detta ens ha publicerats?😂

    Också: tycker ATT du skrivit hela inlägg om sex överhuvudtaget är anmärkningsvärt, jag menar: jag har nog inte stött på det på typ någon annan bokblogg alls? Men tycker det är svinbra att du gör! Heja! Och åå började på Saker ingen ser igår kväll, ville verkligen inte sluta *-*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaaa får försöka KBT:a lite mer. Det är ju ändå ganska kul att skriva om, hehe.

      Alltså läste nästan 300 sidor på en dag i Saker ingen ser pga såååååå bra. Så förstår dig :D

      Radera
  2. Jag får eksem av alla superlätta tjejer/superstarka killar, t.ex. ”Suddenly she felt his strong arm grab her and pull her closer to him”. När jag läser det tänker jag typ att det är en tjej i dockstorlek han drar mot sitt bröst och att det går på en sekund. Alternativt att han är så stark att tjejen bara slängs med. Så orelevant beskrivning/händelse, och inte ovanligt heller. (Fast det här kanske vi har diskuterat innan?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha eller hur! Det tänkte jag inte ens på. Men givetvis är extra styrka en av hand alienkrafter...

      Radera

Instagram

Populära inlägg