Bra saker september 2017

08:30

Alltså jag tänkte att jag skulle börja med en ny typ av sammanfattningsinlägg. Skriver ju inte längre om vad jag läst pga tycker att sådana inlägg är rätt trista. Men! Har börjat skriva tre bra saker varje dag i en liten skrivbok, och tänkte att jag skulle dela med mig av det jag skrivit under september månad. Inga saker är för små eller förstora, det här är som en del i min terapi för att jag ska försöka tänka mer positivt/lära mig att uppskatta saker i livet. Med tips från Headspace. Siffran innan är alltså datum!


10.
Att Victor är en så himla fin och förstående man.
Lyckades skicka in ett arbetsprov.
Min nya jacka är så fin!

11.
Alltså rågkusar med smör och ost och te till!
Har börjat läsa en bok och det går inte jättetrögt.
Var på jobbet och det var ändå skönt att komma ut och göra något.

12.
Gjorde långa Headspace igår och det var så skönt!
Hann prata några ord med en kollega imorse, hen får mig nästan alltid på bättre humör.
Stod i kassan i 1/2 h utan att dö skakdöden. Great success!

13.
Victor är i Malmö, men ringde på kvällen.
Katniss är gullig!
Började kolla på en ny dokumentärserie imorse som handlar om dömda som menar att de gett falska erkännanden. Intressant!

14. 
Katniss kom och låg i mitt knä en stund!
Läste ut The Midnight Star. Den var bra!
Åt så sjuuuuuuuukt god mat till middag! Pasta med champinjoner och grönkål i créme fraîche.

15.
Victor är hemma igen!
Att äta gårdagens pasta till både lunch OCH middag.
Hämtade ut ett paket med ett efterlängtat recex.

19.
Läste ut Warcross igårkväll, sjuk bra!
Fått så mycket stöd på ett blogginlägg jag skrivit, blir så glad! (Är förstås det här jag pratar om.)
Mina palettblad i karantän o badrummet visar än så länge inga mer tecken på trips (peppar peppar).

26.
Ännu fler tecken på att mina palettblad inte har trips!
Var hos kiropraktorn idag, älskar känslan efter när allt är ordentligt utknäckt.
Att äta probimage har verkligen gjort min mage så sjukt mycket bättre.

27.
Belle & Sebastian!
Äpple- och mynta-te!
Mina nya jeans är så gosiga.

28.
Vår grupps fysioterapeut är rolig och verkar bra. Tror jag kommer gilla henne.
Fick höra idag att jag har "ett drag av känslighet". Tar det som en komplimang (det var i alla fall sagt som en komplimang).
Har blivit lovad en stickling på en så sjukt cool växt. Alltså SJUKT cool.

29.
Var på ölmässa!
Hade en snyggdag.
Drack saffransöl som var weird men nice.
(Glömde tydligen skriva här att jag BOKADE BILJETTER TILL BELLE & SEBASTIAN OK???????)

30.
Träffade Sofia och det var så fint!
Hade min nya fina tröja med broderade blommor.
Hade en till snyggdag.

Ok, så det här är de bra grejer jag skrivit upp den här månaden. Funderade först på om jag bara skulle plocka upp höjdpunkterna, men alltså. Sen tänkte jag: Fasen, jag vill visa att det ibland bara finns små saker att glädja sig över och att de är precis lika mycket värda. Ibland är Belle & Sebastian och te och nya jeans det enda bra som hänt på en hel himla dag, och då får det vara så. Och tänkte först ba "pinsamt att erkänna att jag är fett glad över att känna mig snygg", men sen "screw that, klart jag får vara glad över det!". 

Hoppas att ni tycker det här är fint och vill läsa fler sådana här inlägg. I så fall får ni gärna lämna en liten kommentar här nere så jag vet, hehe. Ni får också berätta om era finaste/bästa grejer i september. Eller bara små saker som ni har uppskattat väldigt mycket den senaste tiden! Puss!

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Mycket bra idé det där med att dokumentera de bra sakerna. Det är ju så lätt att bara minnas de dåliga från varje dag.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg