Jävla John

16:49

Titel: Jävla John
Författare: Eva Dozzi
Antal Sidor: 236
Intresserad av Beatles? Läs också: Minnen av John Lennon

I början av Beatles storhetstid får Katja städa ett nerspytt hotellrum. Personen som spytt ner rummet är ingen mindre än Beatlesmedlemmen John Lennon. Det är inledningen på en lång romans mellan dem, som snart också får oanade konsekvenser. Ingenting blir som Katja tänkt sig, och till slut är Brian Epstein den enda som verkar bry sig om henne.

Den här boken har verkligen fångat den typen av tonårsdröm som jag tror alla ungdomar är bekanta med; Att en kändis blir kär i en själv. Lika bra som Eva Dozzi målar fram den fina tonårsdrömmen, lika bra slår hon också hål på den. Man bygger in sig själv i en liten kärleksbubbla, och tycker att allt är så fint och gosigt, och sen spricker den. Man blir gradvis mer och mer frustrerad, eftersom man svagt kan ana var den är på väg. Jag måste dock säga att det här inte direkt är en originell historia. Däremot så tycker jag om att den handlar om en verklig person, istället för att som andra böcker handla om en påhittad kändis. Dessutom så älskar jag ju Beatles!

Och förresten, nu har jag inte alls samma goda uppfattning om John Lennon som tidigare.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg