Om det så skulle kosta mig livet

22:40

Titel: Om det så skulle kosta mig livet
Författare: Margaretha Sturesson
Antal Sidor: 304

Efter 14 år i sekten Kristet Center Syd ser Margaretha Sturesson ingen annan väg ut en genom döden. Hon var en helt vanlig fyrabarnsmamma, full av liv, när hon och hennes familj gick med i sekten. Deras vision lät bra, och hon ville göra något för att hjälpa svaga.
Istället hjälpte hon till att trycka ner de svaga, satt  ledningen och sa inte ifrån när andra skulle befrias från demonerna. Hon blir även själv utpekad för att bära på demoner, och alla lyssnar blint på pastorn.
Margareta får sedan ligga på sjukhus med rött vak i flera månader. Efter ett och ett halvt års vård på sjukhuset får hon flytta hem, men fortfarande slås "överfallslarmet" på så fort något rör sig hastigt.

Hennes berättelse är så klart en hemsk historia, men jag stör mig lite på hur den är skriven. Kapitlen är för korta, och man hinner aldrig komma ordentligt in i berättelsen innan den bryter av. Vilket å andra sidan förstärker hennes förvirring efter att ha lämnat sekten. Jag hade hoppats mycket på den här boken, men måste tyvärr säga att jag blev besviken!

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg