Bokbloggsjerka 19 – 22 december

08:19

Fredag, och snart jul! Jag fick lön idag dessutom, så det blir nog en bra helg det här! Men först, veckans jerka:

Snart är det jul och lite välbehövlig vila. Hur ser julen ut? Vad ska ni läsa?


Som det ser ut nu kommer jag vara ledig alla mellandagarna (om jag inte blir inringd på jobb förstås), så då ska jag läsaläsaläsa. Förutom något hemligt jag ska göra den 28e, men jag vet inte vad än. Jul firas med min sambos föräldrar på julafton och min mamma på annandagen.

Igår innan jag gick hem från jobbet passade jag på att utnyttja min personalrabatt. Plockade med mig fem böcker jag verkligen vill läsa och betalade 303:-. Den som känns som att den passar bäst som julläsning är nog Philip Pullman som återberättar Grimm-sagor. Så den och Howl's Moving Castle (Diana Wynne Jones) tror jag att jag kommer försöka hugga in på i jul!

Du kanske också gillar

25 kommentarer

  1. Sagor är aldrig fel under julen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tänkte också att det kändes väldigt passande!

      Radera
  2. vad skönt med så mycket tid för att läsa :) Dock mindre kul när man får lite svårt att planera in saker utifall att man får jobb..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har dessutom haft fullt upp de senaste veckorna, så hoppas på lite ledigt åtminstone. Fast jag gillat ju mitt jobb också.. :P

      Radera
  3. Oj, en hemlig händelse! Spännande!

    SvaraRadera
  4. Låter som trevliga julplaner :)

    SvaraRadera
  5. Att läsaläsaläsa låter som en utmärkt ide :)

    SvaraRadera
  6. Grimmsagor låter underbart. Hoppas läsningen blir härlig och att du får en riktigt god jul.

    SvaraRadera
  7. Sagor, så härligt... God jul!

    SvaraRadera
  8. Den där hemliga händelsen lät ju spännande!

    SvaraRadera
  9. Bröderna Grimm låter som god jullektyr tycker jag.

    SvaraRadera
  10. Nu blir jag nyfiken på den hemliga händelsen;). Sagor passar ju till jul, att jag inte tänkte på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är sö nyfiken att jag nästan spricker!

      Radera
  11. Låter spännande med Grimms sagor.

    SvaraRadera
  12. Låter som du har en härlig jul framför dig! Med hemliga händelser och allt! Hoppas du får en härlig jul!

    SvaraRadera
  13. Ah! Grimmsagor, det var länge sen. Härligt!

    SvaraRadera
  14. Bästa personalrabatten! Låter som en härlig jul.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg