Bokbloggsjerka 16 – 19 september

10:49

Hittade något som heter Bokbloggsjerka som jag tycker verkar roligt, så nu kommer jag varje vecka mellan fredag och måndag posta ett inlägg med en fråga i! Jag kommer svara i min blogg, du får jättegärna svara i din blogg om du har en bokblogg, och om du inte har det får du jättegärna svara i kommentarerna.
Om du vill läsa mer om saken kan du göra det här.

Veckans fråga: Du står och väljer mellan två böcker: den ena har ett fult omslag men ett till synes intressant innehåll, den andra har ett vansinnigt snyggt omslag men boken i sig intresserad dig inte nämnvärt. Vilken bok väljer du?


Jag skulle vilja säga att det beror lite på HUR ointressant boken verkar. Om det är ett ämne jag inte är ett dugg intresserad av - typ bilar - skulle jag nog inte ens se åt boken, utan bara spara en bild i min inspirationsmapp på datorn. Om det ändå kanske är en deckare som verkar halvdan så finns det nog stor risk att jag väljer den med omslaget. Men allra mest troligt skulle jag nog inte kunna välja alls, utan gå därifrån med antingen båda böckerna eller ingen bok.

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Båda böckerna, ja så klart. Att ingen har tänkt på det svaret förut :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg