Bokbloggsjerka 5 – 8 februari

08:30

Idaaaag ska jag jobba för första gången på en månad – SÅ PEPP! Alltså det är verkligen förjävla fint att kunna känna att jag längtar till jobbet. Det är typ det bästa som hänt den här veckan, för i övrigt har veckan varit motsatsen till förjävla fin. Jobbar söndag också, men imorgon ska jag ligga hemma i sängen hela dagen. Kanske till och med... läsa en bok! Börjar kännas som på tiden. Jaja, om ni har vägarna förbi Gamla Stan idag efter 13 eller på söndag får ni gärna vika in på SF-bokhandeln och säga hej. 


Alltså det här upprepar jag ju då till döds: Day i Legendtrilogin. Tror att han fortfarande är min största litterära crush. Sen blev det väldigt mycket svårare tycker jag. Eller jo, jag vill fan vara kompis med Carrie i Carrie Diaries. Har inte läst böckerna, men serien är helt superbra. 

Jag tror också att jag skulle bli bra kompis med Rut i Född fenomenal. Har fått höra av inte mindre än TVÅ personer att vi är lika, och jag kan fatta varför. Vi är intensiva på samma sätt, har samma humor och snöar in på saker på samma sätt. Antingen skulle vi komma väldigt bra överens eller så skulle vi avsky varandra. Den risken finns också.

Och hallå, varför har jag ens väntat såhär länge med att nämna henne – alltså Hermione?! Från Harry Potter alltså om ni inte har samma referensramar som jag har.

Och nu har jag fått ihop fyra stycken i alla fall och hinner inte mer. Har nämligen en buss att passa och en väska att packa och ett frukostbord att duka av innan bussen går. Men trevlig helg på er!

Du kanske också gillar

19 kommentarer

  1. Hermione har vi faktiskt gemensamt :)

    SvaraRadera
  2. Hermione har fått många bästisar idag!

    SvaraRadera
  3. Hermione - absolut. En tjej med skinn på näsan.

    SvaraRadera
  4. Jag går mot strömmen. Jag tvärvägrar Hermione. För allas bästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fast du står ju ut med mig! I och för sig tror jag att både du och Hermione tar besserwisser-nivån ett extra snäpp.

      Radera
  5. Hermione skulle jag också vilja ha som bästa vän :) Det känns som om hon är väldigt populär denna vecka.

    SvaraRadera
  6. har absolut inget emot Hermione, men hon fick stå tillbaka för fem andra

    SvaraRadera
  7. Ja, Rut från Född fenomenal verkar häftig. Och rolig!

    SvaraRadera
  8. Hermione har många vänner bland bokbloggarna. Jag gillar henne också.

    SvaraRadera
  9. Jag tänkte ta med Day men han är ju med på typ varje liten lista jag någonsin gjort. Men jag håller med, mitt yngre jag hade haft fanbilder klistrat över hela huset. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag upprepar ju också det till döds. Hade nog också varit precis sån om jag var yngre :)

      Radera
  10. Det som är kul är att så många tagit upp Hermonie, men sen kombinerat med helt olika.

    SvaraRadera
  11. Det är kanske dags att jag tar tag i de där Potter-böckerna snart. Hermonie verkar ju vara en karaktär som väldigt många gillar.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg