Att läsa fakta

21:14

Ni vet när man hittar en bok och bara tänker: "Fy sjuttsingen vad intressant det här låter!". Och man kan knappt bärga sig tills man får börja läsa boken i fråga. Så sätter man sig ner med boken och kan inte koncentrera sig alls.

Det händer mig varje gång jag ska läsa faktaböcker. Jag älskar fakta. Jag vet inte hur mång gånger jag har sagt att jag ä-l-s-k-a-r onödigt vetande. Det gör jag. Jag brukar bestämt hävda att onödigt vetande är det allra bästa vetandet. Så när jag ska läsa en hel bok fylld med just onödigt vetande så BORDE det vara den ultimata boken för mig. Jag borde älska varje sida av den. Men det gör jag inte.
Så fort jag öppnar boken blir jag trött och sömnig. På sidan två har jag förmodligen somnat med näsan i boken.

I måndags började jag läsa den mycket intressanta boken Kjolen av Christine Bard. Den handlar om kjolens historia som politisk symbol. Låt mig upprepa: MYCKET intressant bok. Men jag kan inte hålla mig vaken. Mycket frustrerande. När jag väl bytte till Syskonen Baudelaires olycksaliga liv blev jag pigg som en mört på två röda.

Kära läsare. Hur botar man faktaboksallergi?

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg