Sex böcker jag inte bloggade om förra året

07:30


Jag ba: "Shit asså jag bloggar igen, undrar om en skulle ta och göra en Top Ten Tuesday när jag ändå är igång liksom?!" Kikar in på the Broke and the Bookish och så ba: Första gången den har paus på 6,5 år. Så då får jag väl göra en egen lista. Och det blir en to make up for last year. Här är sex böcker jag önskat att jag hade bloggat om förra året!

1. My Best Friend's Exorcism, Grady Hendrix
Det här var förmodligen den bästa bok jag läste förra året. Vill verkligen försöka få ihop en reccension på den såhär några månader i efterhand, för den var verkligen grym!

2. Clean Room, Gail Simone, John Davis Hunt & Quinton Winter
Den här makalöst braiga serien hoppas jag att jag får ihop något om också. Alla ni som gillar mindfuck + SF + skräck bör läsa denna.

3. Leonora och Osmo 2, Helen Johansson & Jonatan Iversen-Ejve
Vet tyvärr inte hur jag skulle fylla ut ett helt inlägg om den här, men vill verkligen lyfta den pga så himla fin och bra och jag hämtade ett ex på förlaget in person.

4. Palimpsest, Lisa Wool-Rim Sjöblom
Tackar Patrik Lundberg för att han sa åt mig att stanna när han skulle intervjua Sjöblom – annars hade jag nog missat den här. Viktigt seriealbum om adoption!

5. Chi's Sweet Home, Kanata Konami
Den här köpte jag pga min egen miserabelhet på Trumpdagen. Ingen fattar vilken dag jag menar, men det var dagen då vi vaknade till att Trump vunnit valet, Stockholm drabbades av värsta snöfallet på 1000 år och tåg + bussar + taxi helt plötsligt slutade gå och jag hade no fucking idea om hur jag skulle komma hem från jobbet (det ordnade sig, tågen började gå sen). Då köpte jag i alla fall första volymen av den här serien om en fullständigt bedårande liten katt som är ca som katter är mest. Dvs fantastiska. Så om ni någon gång känner att nu fasen, nu ger ni upp. Det är då ni ska läsa den här.

Och en "varning":
6. The Ancient Magus' Bride, Kore Yamazaki
För att den var så JÄVLA DÅLIG. Alltså 100-årig snubbe köper ett barn för att göra henne till sin fru. Är det bara jag som får feta äckelvibbar av detta? Och det här är ändå en sjukt populär manga/anime. Fattar ej. Har folk inga som helst gränser?

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Åååh jag älskade också My best friends exorcism, var med på min topp 5 bästa böcker förra året! La genast till Clean room på min önskelista, lät allt för bra för att missas (och det hade jag antagligen gjort om du inte skrivit det här inlägget!) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jo men den är grym alltså! Har lagt in prenumeration på jobbet så jag aldrig ska missa den! Hehe

      Radera

Instagram

Populära inlägg