Jo, jag ÄR hemma

08:30


Några grejer jag saknade med Stockholm när jag var i New York:
1. Kaffe.
2. Toapapper (alltså amerikanerna är sämst på bra toapapper).
3. Tystnad.
4. Rödvin.
5. Frisk luft.


Några bra ställen vi åt/drack på:
1. By Chloe (vegansk brunchställe, kedja).
2. Champs Diner (vegansk diner i Williamsburg. SÅ GOTT!).
3. Cinnamon Snail (finns både som foodtruck och permanent i foodcourt, vegansk streetfood, mackor och hamburgare och sånt).
4. Proletariat (nice ölställe där ni vet bartendern bjuder in sin kompis som sällskap och där kompisen erbjuder tarotkortsläsningar och djupa samtal).
5. Spice Symphony (indisk resturang med mycket veganskt + sååå gott!!! Alltså deras naan var guld).
6. Seamstress (vi drack bara drinkar här och de var GRYMMA! Alltså drack två var och det gick ju på $67 men såååå värda. Lite konstiga smaker, så inget för den som ogillar "vuxna" smaker)
7. Hangawi (koreanskt med allt veganskt!!! Inte ens fisk i kimchin!!!!! Plus för att en måste ta av sig skorna och sitta på golvet och sen får skorna framkörda som på fina ställen med parkeringsservice).
8. Stage Door Deli (tänkte att det skulle vara skitsvårt att hitta rimligt prissatt käk i Financial District efter att ha kollat in Ground Zero, men goda pizzor till rimligt pris!).
9. ILILI (såååå jävla dyrt och högljutt, men maten var heaven! Meze med mycket vegetariskt. Vi var fem pers och delade på åtta rätter. Blev så mätt att jag rullade ut).
10. GG's (hands down bästa pizzan jag ätit I MITT LIV. Ät här.).
11. Dun-Well Doughnuts (veganskt donut-ställe, finns både i Williamsburg och på Lower East Side)
12. two8two (topp tre bästa vegburgaren jag ätit i mitt liv. Väldigt enkla, men väldigt värda burgare. Omnom).


Lista över broarna över till Brooklyn i bästhetsordning:
1. Brooklyn Bridge.
2. Williamsburg Bridge.
3. Manhattan Bridge.


Nice:a saker vi gjorde:
1. Gick över alla broar ovan.
2. Promenerade i Williamsburg.
3. Hundspanade i Central Park (alltså New York-borna har verkligen en grej för Shih Tzu's).
4. Gick hela High Line, som är en park byggd på ett gammalt tågspår. Mycket fint och mysigt!
5. Fick mina tarotkort lästa. Och hade ett väldigt fint samtal efteråt med hon som läst. Jag är ju skeptiker, men kände mig faktiskt styrkt efteråt.
6. Åkte gratisbåt till Staten Island för att se Frihetsgudinnan + staden från vattnet.


Mindre nice:a saker vi gjorde:
1. Gick 30 000 steg på en dag.
2. Blev solbrända (eller vem försöker jag lura, jag var den enda som faktiskt brände mig).
3. Tappade bort mina solbrillor (så var tvungen att köpa nya).
4. Var aldrig ensamma (alltså jag behöver min ensamhet okej).
5. Spanade minnesmonument vid Ground Zero. Alltså satte först det här på nice:a saker pga så... stark grej. Blev helt ledsen, på ett fint sätt ändå, om ni fattar vad jag menar. Men hur kan det vara en bra grej att se och bli ledsen över ett minnesmonument över en terrorattack där nästan 3000 pers dog? Ah, ni fattar.


Böcker/seriealbum jag köpte:
1. Counting by 7s, Holly Goldberg Sloan
2. Goodbye Days, Jeff Zetner


T-shirtar jag köpte:
1. En med Frida Kahlo.
2. En klassisk Levi's, fast beige med orange tryck (se bild!)
3. "Death before Decaf".
4. En med katter som läser böcker och ligger framför en brasa.
5. En vit-blå-röd-randig.

Ni får se alla t-shirtar på instagram (svartlava heter jag där!). Plus andra bilder som jag lagt upp. Puss! Imorgon återgår vi till ordinarie uppdatering.

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Ååå vad fint du verkar ha haft det! Och gud vill äta på alla ställen nu ju. Och se broarna! Och åh t-shirtsen! Fattar dock det där med att aldrig vara ensam, jobbigt ju. Brukar själv vara tvungen att sitta lite längre på toa redan om jag är i Helsingfors pga måste få andas en stund :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, smart! Det där toatricket är bra alltså! På typ torsdagen eller så stannade jag faktiskt kvar på rummet ett slag medan Victor + familj gick och kollade i en butik. Gjorde headspace, sov lite och var sen lite mer fit att umgås. Förutom det har det verkligen varit superfint hela tiden (förutom när vi var hungriga och alla tjafsade, men så är det ibland). Och tack för tipset om Champs Diner, det var grymt!

      Radera

Instagram

Populära inlägg