Darling Jim

00:16

Titel: Darling Jim
Författare: Christian Mørk
Antal sidor: 335

Desmond brukade under sina postrundor alltid bli inbjuden på en kopp kaffe hos Mrs Walsh. Snart slutar inbjudningarna komma, och en dag när han ska dela ut sin brev ser han genom fönstret en död kropp ligga på golvet. Mrs Walsh är död - mördad. När polisen kommer dit hittar man också två flickor på övervåningen som blivit brutalt torterade och svultit till döds.
När Niall sitter på postkontoret hittar han ett brev adresserat till "Vem som helst, postkontoret, Townyard Lane, Malahide" . Han öppnar brevet som innehåller en dagbok, tillhörande en utav de döda flickorna i huset. Boken börjar:  
"Kära okända vän. Var snäll och lyssna å mig. Jag finns här och ajg har inte mycket tid kvar. Jag efterlämnar min historia och morgondag till dig, för vi kommer vara döda snart. Vi kommer att dö i det här huset för att vi älskade en man so hette Jim utan att känna till hans sanna natur. Lyssna noga när jag berättar för dig vad som hände..."

Det här var alltså den bok som jag suktat så efter att läsa. Och jag kan faktiskt säga att den var minst lika bra som förväntat! Det är en otroligt "snygg" historia, otroligt välkomponerad. Den är både spännande och mysig, och helt klart en höstig bok som jag gärna läser när det regnar ute!
//Svartlava

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg