Bokbloggsjerka 27 feb – 2 mars

09:31

Veckans jerka ser ut såhär:

Den mest uppenbara frågan borde väl egentligen handla om bokrean, men i stället väljer jag att fråga dig om du har läst en bokserie som du slutade tycka om under resans gång och varför? Om du inte läser serier kan du väl i stället berätta om vilken bok som har haft det perfekta slutet (utan att lämna ut för många detaljer förstås). Naturligtvis finns det ingenting som stoppar dig från att besvara båda frågorna om du vill.


Okej, nästan allt jag läser är i serier känns det som, så jag besvarar väl den frågan - det är inte speciellt svårt för mig heller. 

The Mortal Instruments. Från början var jag skeptisk men läste den första boken ändå och var rätt såld. Såhär med lite mer distans till böckerna känner jag bara... herregud. Nej. I efterhand känner jag att hela berättelsen känns så fjantigt överdriven. När jag fick hem Stad av glas insåg jag bara att "nej, det är faktiskt inte värt det för mig att fortsätta läsa", så då gav jag upp. Och alltså den här grejen med att de ska tro att de är syskon - OMG NU SPOILADE JAG BUT I DON'T CARE - är ju bara... nej, jag orkar inte.

Du kanske också gillar

20 kommentarer

  1. Det där är en serie som jag nog bestämt mig för att faktiskt inte läsa. Det är alltför många som tyckt som du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har också sett väldigt många som dissat den efter ett tag. Önskar att jag lyssnat på dem från början...

      Radera
  2. He he, da vet jeg i allefall at jeg ikke skal lese denne serien ;)

    SvaraRadera
  3. Håller med, har också läst ett par av böckerna i serien men nånstans där vampyrerna åker omkring på sina flygande motorcyklar och hela syskongrejen, där tog det stopp. Dessutom vräker ju Clare ut prologer och noveller och alt möjligt hela tiden så för att ens fundera på att läsa allt, då får man ju ta ett sabbatsår för att hinna med. Men framför allt är det ju inte värt det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA OCH SISTA BOKEN I SERIEN ÄR INTE ENS SAMMA STORLEK SOM DE ANDRA. /rage. Nej, men ja. Så himla ovärt.

      Radera
  4. Svar
    1. NAJJJ! OTIPS! Inte tips! Tips: läs den INTE.

      Radera
  5. Har kikat lite på den serien, men oavsett hur lång den är så lär jag inte läsa mer än 2-3 delar - jag är inte mycket för långa serier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är helt ok med långa serier. MEN DE SKA JU VARA BRA OCKSÅ...

      Radera
  6. Har bara läst första boken, men just eftersom det är ganska många böcker så har jag inte orkat ta tag i resten. Har svårt för serier nu för tiden av nån anledning.

    SvaraRadera
  7. De flesta serier blir väl tråkiga när man läst alltför många böcker om samma personer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget problem med det då länge det är välkonstruerat. TMI = not so much.

      Radera
  8. Jag läste första boken men den var inget för mig. Tur jag slutade i tid då :-)

    SvaraRadera
  9. Ibland är det bra att få veta vad man inte ska läsa också.

    SvaraRadera
  10. Jag har första boken liggande, men har inte läst den. Har bara sett filmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj, jag vet att jag var positivt inställd till filmen efter att jag såg den, men inser i efterhand att den var om möjligt ännu värre.

      Radera
  11. Jag tog också med denna serien, läst de två första böckerna men tröttnade sen. Det blir bara för mycket i denna serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, jag har svårt när det ska blandas en miljard olika monster och myter utan något direkt tema och sådär. Det blir bara överdrivet tycker jag.

      Radera
  12. Den har jag inte ens varit lockad av att läsa!

    SvaraRadera
  13. Jag håller på med MI och har precis avslutat trean. Böckerna är inte alls så bra som jag hoppats, men jag har inte gett upp än ;)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg