Bokbloggsjerka 17 – 20 april

09:29

Jag VET att jag utlovade "en recension om dagen", men nu gör vi faktiskt uppehåll för att klämma in en jerka. Den här veckan har verkligen varit min mest innehållslösa vecka på en miljard år känns det som, så finns inget att säga. Skönt med min första ensamhelg på flera veckor dock! Och vi ska rita klart tidningen vi inte hann med i onsdags och fredagspeppa med EXTRA KINDERÄGG (ser fram emot kinderäggen orimligt mycket)!

Men ja, först veckans jerka dårå:

Har du någon riktigt nördig, udda eller till och med pinsam bok i hyllan (enligt dina egna kriterier, min anm.)?


Alltså jag har ju en hel hög med böcker om litteraturvetenskap - främst barn- och ungdomslitteratur. Vissa är till och med böcker som jag köpt efter att jag lånat dem på biblioteket/trots att de inte funnits med på litteraturlistan. Det är ju ganska nördigt, och jag blir lite extra varm i hjärtat när jag tänker på just den hyllan med mina littvetsböcker.

Pinsamma böcker? Kan inte komma på någon. Däremot har jag lite udda böcker som jag inte sett någon annanstans än just hemma hos mig. Det är Rytmen i blodet av Jeff Noon (som jag visat upp här), en utgåva med Shakespeares samlade verk på engelska tryckt på 1910-talet, Ivanhoe av Walter Scott och David Copperfield av Charles Dickens som också är riktigt gamla (dock inte lika) och de går att se här. De tre sistnämnda har jag ärvt av min farfar - Shakespeare har till och med ett meddelande från min farfars pappa till min farfars mamma. Sådant är fin!



Du kanske också gillar

18 kommentarer

  1. Fina böcker du har! Men du får inga nördpoäng ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men okejdå :( Tänker ge mig själv tröstnördpoäng ändå!

      Radera
  2. Jag har också ärvt en del böcker efter äldre släktingar.

    SvaraRadera
  3. Shakespeares samlade verk med din farfars pappas meddelande är ju inte udda, den är ju en släktklenod!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men udda som i att ingen annan har en likadan menar jag! :)

      Radera
  4. Fina böcker det där. Alltid trevligt med lite gamla utgåvor.

    SvaraRadera
  5. Jättefina böcker ju, inte alls nördiga.

    SvaraRadera
  6. Shakespeareboken måste ju vara en riktigt raritet!

    SvaraRadera
  7. snygga böcker var och en på sitt sätt!

    SvaraRadera
  8. Fina gamla böcker, med affektionsvärde dessutom - absolut inte udda eller nördigt! :)

    SvaraRadera
  9. Vad kul med så fina gamla böcker - och med en gammal hälsning också!

    SvaraRadera
  10. Roligt med gamla böcker som man inte ser i allas bokhyllor.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg