Bokbloggsjerka 9-12 januari 2015

10:46

Helt knäpp vecka det här... Jag har salstenta på tisdag och sen lov resten av veckan och SEN ska jag tillbaka till "det normala". Var så himla pepp på att sluta ha inga rutiner och allt sånt denna vecka, men det sket sig ju ändå. Nåja, nu avslutas veckan med jerka:

Finns det någon tv-serie (eller hur många som helst) som du såg 2014 (eller åtminstone påbörjade förra året) som du skulle kunna tipsa om?


Okej, jag är jättedålig på att titta på tv-serier. Jag tycker det tar tid från mitt läsande, och prioriterar hellre att läsa böcker än att titta på tv-serier. Några har jag dock lyckats hinna med. Sträckkollade till exempel på Orange is the New Black på ungefär en helg. Och sen erbjöd jag mig att se om den för att kunna titta med min sambo. SÅ. BRA.

Nu under hösten har jag och min inneboende fastnat i Misfits. Alltså så fantastisk tv-serie. Älskar att allt inte är Hollywood-perfektion och att det är helt knäppt och svinroligt. Har dock inte fortsatt efter att hon flyttade ut, eftersom det var hon som var mest drivande i det här.

Dessutom tänker jag fuska och också tipsa om en jag sett i år, men det är bara för att den fortfarande finns att se på SVT Play. Och det är en dokumentärserie om Astrid Lindgren (klicka på länken eller sök på "Astrid" på SVT Play). SE DEN. Så sjukt bra. Sån himla bad ass tant. Är kär i henne nu.

Du kanske också gillar

17 kommentarer

  1. Astridserien var ju fenomenal!

    SvaraRadera
  2. Misfits har jag inte sett, ska kolla upp vad det är för något.

    SvaraRadera
  3. Av Orange is the New Black har jag hunnit kika på några avsnitt, men sedan har några andra serier kommit i vägen. Skall väl fortsätta se den så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså, "sett några avsnitt och sen kom annat i vägen" är story of my life...

      Radera
  4. Jag borde se mindre serier och läsa mer böcker faktiskt :) Men försöker dra ner på tittandet i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi har som något projekt hemma nu med "ett avsnitt om dagen", för det är så mycket en vill hinna se...

      Radera
  5. Vi tittade på Orphan black ett tag, också en serie där allt inte är perfektion utan ganska sjaskigt emellanåt. Rätt uppfriskande emellanåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tittade också första säsongen av Orphan Black och gillade jättemycket! Måste börja nu igen när säsong två kommit på Netflix!

      Radera
  6. Jag orkade bara en säsong av Orange is the new black och sedan blev det tyvärr tack och hej för min del.

    SvaraRadera
  7. Orange is the new black skulle jag vilja se. Astrid-serien var verkligen fint gjord

    SvaraRadera
  8. Jag fick Orange is the new black till jul så förhoppningsvis så blir den sedd 2015 ;-)

    SvaraRadera
  9. Jag brukar kolla mycket på TV, men det senaste året har jag inte riktigt orkat. Synd, för jag såg första avsnittet av Orange is the new black, och skulle så gärna orkat se fler, för den verkar så bra!

    SvaraRadera
  10. Jag prioriterar också böcker framför TV.

    SvaraRadera
  11. Ja, Orange is the New Black är verkligen superbra! Kastade mig över dokumentären om Astrid så fort jag fick nys om den, och hon är verkligen fantastisk. <3

    SvaraRadera
  12. Orange is... låter verkligen som en serie som skulle kunna passa mig, nu ska jag bara hitta tid över. Jag har nog lite för många tv-serie igång, får nog se till att avsluta alla de där halv tittade serierna så jag kan börja se helt nya tv-serier istället!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg