Tävling: Min dag på 3 minuter

22:52

Ni som vill direkt till tävlingen för scrolla förbi allt!

Jag är oerhört dålig på att skriva dagbok, för jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Jag skriver liksom när jag mår dåligt för att få ur mig det, men inte annars. Samtidigt är jag oerhört avundsjuk på både min farmor och Victors farföräldrar som har dagböcker som sträcker sig flera tiotals år tillbaka och som de liksom kan slå upp och bara "ja, men den dagen det året gjorde jag det här".

Jag fick i förra veckan mejl från Nicotext med frågan om jag ville recensera deras nya fylla-i-bok som heter Min dag på 3 minuter. Det är en dagbok där en ska fylla i saker om ens dag - både några punkter som är fasta och samma varje dag, men också några som varierar. Jag tyckte det lät roligt - påminner lite om Lista din dag som jag har sedan tidigare (men denna känns betydligt mer exklusiv!), och dessutom ger den ju lite fingervisning om vad en ska skriva om! Jag gillar att den är så positiv också - en ska liksom fylla i saker en är tacksam för och sånt, och det är ju trevligt! Även plus för att den är inbunden och väldigt fint formgiven. Jag hade dock kanske önskat lite mer utrymme att skriva på. Dels för att jag är... eh, ni kanske märkt det - men HELT INKOMPETENT på att fatta mig kort, och dels för att jag har ganska stor handstil. Ni kan läsa mer om boken och se mer bilder här.

Såhär kan det till exempel se ut efter att en fyllt i en sida (klicka upp för att läsa ordentligt). Det här är min dag idag:


Så till tävlingen! Ni har chansen att få lägga vantarna på en av dessa superfina böcker. Jag vill att ni berättar i kommentarsfältet om det finaste som hänt er idag, och ser till att det finns mejl eller blogg eller någon form av kontaktuppgift till er. Ni har på er till på söndag den 19 juli! 

Du kanske också gillar

16 kommentarer

  1. Jamen absolut skulle en sån passa fint i bokhyllan ! Det finaste som hänt mig idag och som jag är mycket tacksam över är att min hund som i helgen blev ormbiten i halsen och har varit svälld i hela ansiktet+ögonen+halsen sen det ser helt ut som före ormincidenten nu. Hon springer som en galning och den värsta faran ska väl vara över nu. Vilken lättnad :) mig får man tag på t.ex. här: lizahotta@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul. Jag är gärna med och tävlar. Det finaste som hände mig igår (eftersom min dag nyligen börjat och inget har hunnit hända än) var att min katt somnade i mitt knä när jag läste. Vilket i princip aldrig händer eftersom hon inte är särskilt kärleksfull. Så det var väldigt mysigt. :) Min mail: nordinandersson.petra[at]gmail.com

    SvaraRadera
  3. Gärna med! Verkar som gjord för mig just nu...livet är lite tungt just nu och inte så lätt att tänka positivt så denna skulle stötta mig tillbaka till att fokusera på det positiva och värdefulla<3 Det bästa som hänt idag är att få höra min dotters skratt och se henne så full av liv och nyfikenhet och få hennes kärleksfulla pussar <3 axie_silver@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Låter som en mycket trevlig bok. Jag skulle gärna vilja vinna den! Tro den skulle passa fint just nu när jag behöver få ordning på mina dagar. Det finaste som hände mig idag var att när jag blev sängliggande pga min fibromyalgi så kom först vår lilla extra hund och kröp tätt, tätt intill. Därefter dök vår hankatt Chili upp och lade sig på andra sidan om mig. Två levande värmekuddar som höll vakt under hela dagen, de vek inte en cm ifrån mig förrän jag klarade av att gå upp igen. Mina älskade djur!

    Du kan hitta mig på min blogg: www.midnattsord.blogspot.se

    SvaraRadera
  5. SÅ FIN BOK *-* Klaart jag är mwd!
    Hmm ... det finaste som hänt mig idag ... Jag tror det får bli när min yngsta lillebror (ca ett och ett halvt år) kom med sina gula gummistövlar till mig och sa "Viiaa" och menade att jag skulle hjälpa honom med att få på dem. Alltså jag smälter bara jag ser honom, älskar sååå när han nu börjat ropa Viiaa hela tiden och pekar på saker när jag säger jaa? :') <333
    elviraslillabloggomvarlden@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag vill vara med i tävlingen!
    Det finaste var när jag träffade mina föräldrars kattungar. Jag gör det inte särskilt ofta (eftersom vi bor en bit ifrån varandra), men eftersom jag och min fästman ska få en av dem om någon vecka, känns det bra att träffa dem ibland. + att kattungar är det finaste som finns! Men, till saken, det finaste var att kattungarna började spinna innan de ens hunnit fram till mig, och sedan gosade och busade de så mycket att jag kände mig så älskad. Underbart! :)

    SvaraRadera
  7. Jag är med i tävlingen! Jag är sämst på att skriva dagbok och sånt, men detta verkar ju enkelt, smidigt och så går det fort, så det är kanske något för mig. Sen så är det kul att kunna läsa när man är gammal (eller ja äldre i alla fall), för att veta hur man kände sig, vad man gjorde eller tyckte i tonåren. :)

    Det finaste idag måste ju vara att jag upptäckte att du nämnde min blogg i reportaget hos Barnens bokklubb!! :D Jag skulle in och kika på Elviras intervju, och då fick man ju se sitt bloggnamn, föga överraskande. Jag trodde inte ens att du kände till min lilla blogg, så tack så mycket! :) Jag tycker allt sånt där är kul, även fast det är det minsta lilla, för det tyder ju på att det man skriver och gör är något vettigt, haha! Så tack för det! <3

    Hannah.blogg14 (a) gmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag är med i tävlingen! Den här boken verkar ju perfekt för mig som aldrig orkar skriva dagbok eftersom jag alltid är så himla onödigt utförlig när jag väl skriver dagbok.

    När du ber mig att berätta det finaste som har hänt mig idag så kommer jag genast att tänka på en händelse som egentligen inte är något speciellt, men som gjorde mig så glad. Jag stod och väntade på att min syster skulle hämta mig på jobbet, och då körde en av mina arbetskamrater förbi, vevade ner rutan och hälsade mig (kallar man det så) trevlig helg. Det gjorde mig bara så glad att hon stannade till bara för att hälsa mig en trevlig helg :) Jag är så glad över att mina arbetskamrater är så trevliga! :)

    SvaraRadera
  9. Vilken trevlig bok! En sådan skulle jag vilja ha.
    I dag skulle jag fika med en vän som jag inte har träffat på väldigt länge. "Fikan" blev både fika, middag och en lång pratstund. Vi hade mycket att ta igen och det var supertrevligt och fint. 2 timmar blev 10 timmar!

    SvaraRadera
  10. Det vore en perfekt bok att ha! Det finaste som hänt mig idag, hittills, är att jag hittade blåbär i frysen som jag åt till frukost och att sambon bryggde kaffe åt mig. Vardagslyx!
    www.fnissis.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. Det finaste som hänt mig idag var att dottern på 2,5 år vägrade vakna efter dagsvilan och fortsatte sova i min famn medan jag satt i läsfåtöljen. Det är inte ofta hon vill mysa längre så det var riktigt fint att få ha henne i famnen som en liten bebis.

    Linda - http://whatyoureadin.blogspot.se

    SvaraRadera
  12. Jag skulle hemskt gärna vilja vinna boken eftersom jag är utbränd och lider av PTSD. Jag har flera gånger fått tipset att skriva ner vad jag är tacksam för, och vad jag ser fram emot, för att kunna se glädjen i tillvaron. Men det blir liksom aldrig av. Med en sån här fin bok skulle jag kunna få in skrivandet som en rutin.

    Finaste som hänt mig idag var när min tvååriga dotter tog sex steg idag. Första stegen hon tagit sedan hon haft benen gipsade. Jag har varit orolig för henne, så jag drog en lättnadens suck och det var så fint att se hennes förundran och glädje över att benen bar henne.

    SvaraRadera
  13. Jag skulle gärna vinna denna jag med. Nu är inte min dag slut än men jag uppskattar dem runt omkring mig idag då jag är sista dagen samlad med släkten i Finland innan jag imorgon morgon siktar in mig på Sverige igen. Det bästa är just människorna runt omkring mig! Det är det bästa med hela dagen utan tvekan och kommer att vara! ♡

    SvaraRadera
  14. Med en sådan bok skulle jag kunna få till dagboksskrivandet jag är så dålig på. Det finaste som hänt mig är att den dryga snart tonåringen till brorson skulle säga hej då och på kommentaren "vi ses om ett par veckor" svarar "Veckor?! Då kommer jag ju sakna dig jättemycket!". Det är ju så en smälter <3

    SvaraRadera
  15. Det finaste som hänt mig idag (är trots allt rätt tidigt på dagen än) var att bli väckt av min 4-månaders goldenvalp som kom intassande med tindrande ögon och hälsade godmorgon 😊

    SvaraRadera
  16. Jag är gärna med! Det finaste som hänt mig idag var att jag och några av mina kompisar lyckades enas om vart vi ska åka på årets semstertripp! Och jag är mest glad över att det inte blev Öland (vi har varit där så många gånger att jag kan den där ön utantill nu...). Min mail är zingo_pepzi at hotmail.com

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg