Baby Jane

11:13

Titel: Baby Jane
Författare: Sofi Oksanen
Antal sidor: 223
Från Adlibris: "Vad hände med Piki? Hur kom det sig att stans coolaste tjej blev en fånge i sitt eget hem? Sofi Oksanen är tillbaka med sin andra roman Baby Jane som får marken att rämna under läsarens fötter. I Baby Jane står berättarjagets älskade Piki i centrum. En gång fräck och oblyg, nu ett offer för panikångest. Piki har isolerat sig i sin bostad och kan inte ta sig an ens de allra enklaste praktiska göromål. Flickvännernas tröstande ord når inte fram och sorgen är svår att bära. Men mitt i lidandet växer det fram en kantig kärlekshistoria som bär sina inslag av hopp och skratt.."

Den första bok jag läste av Sofi Oksanen var Stalins kossor - som det faktiskt var självaste Susanna Alakoski (Svinalängorna) som tipsade mig om under ett författarsamtal på biblioteket. Jag älskade Stalins kossor när jag läste den i nionde klass. Men framför allt älskade jag framsidan.
Det är ingen hemlighet att jag är en sucker för snygga böcker. När jag går till ett bibliotek väljer jag en bok med en snygg design, och struntar för det mesta att läsa baksidetexten.
Nåja, Baby Jane är minst lika snygg, men innehållet är inte alls lika bra. Egentligen så HÄNDER det ingenting, vilket gör mig otroligt rastlös. Nah, det här var nog inget för mig.
//Svartlava

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg