Skräcksuget

19:21

Det känns som att jag skrivit ett inlägg om det här tidigare, men jag kan inte hitta det. Så vad sjutton, böcker går det väl knappast att prata om för mycket!

Jag brukar ha som regel varje höstlov att jag blir superdundersugen på att läsa skräck. Nu när jag precis lämnat in hemtenta känns det här som mitt lov (fastän det bara är en helt vanlig helg), och jag blir så akut sugen på att läsa något riktigt spännande. Igår var jag och såg The Conjuring, eftersom skräck passar ypperligt bra i film-format också (bra tyckte jag, lite töntig i slutet men gillade den ändå! Se!).

Men nu sitter jag här. Ensam hemma - bara jag och katten. Svarta lakritskulor i skålen. Svart lakritste i badbaljan. Alltings början och Hur man botar en feminist i ena handen. En hel hög med King-klassiker i den andra (ja, det är tungt, så jag måste bestämma mig snart!). Vilken blir det?

Har ni något ni blir sugna på varje år vid ett speciellt tillfälle?

(Måste bara meddela det otroligt passande att detta även är inlägg nummer 666 på bloggen. It's a sign, right? Skräck it is, eller?)
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Skräck hör ju hösten till! Jag blir sugen på det varje år. I alla tänkbara format dessutom: bok, film, spel, tv-serie. Tur att American Horror Story: Coven börjar snart. :)

    SvaraRadera
  2. Har du sett Sinister? Det är helt seriöst det hemskaste jag sett, så det jag undrar är om den här är lika hemsk? och med den här menar jag The Conjuring

    SvaraRadera
  3. Nej, jag har faktiskt inte sett Sinister, men den ligger på datorn så borde ta itu med det snart! I helgen kanske... Däremot är Conjouring rätt så lik Paranormal Activity. Ungefär samma läskighetsnivå, fast jag gillade Conjouring mer, för att den har bättre slut. Men inte det hemskaste jag sett direkt. The Grudge är tveklöst det hemskaste jag sett. Drömde mardrömmar i flera månader efteråt. Tog säkert ett år innan jag kunde vara ensam hemma över huvud taget (hade vindsluckan i mitt rum när jag bodde hemma). Fy!

    SvaraRadera
  4. Jag brukar vilja se lite skräck/mysrys på hösten (när det gäller film), sedan är jag väl inte alltid sugen på bara det när det kommer till böcker. Där vill jag nog ha en lite gott och blandat-påse mer. Jag tar gärna emot boktips, förresten (gärna det där lite rysligare)!

    Jag upptäckte ju i somras att jag kanske borde läst "Kvinnan i svart" till hösten istället - samma med novellen "Kallelesen" - men det kan ju vara svårt att veta så där på förhand ibland. Jag läste ändå "Speciella omständigheter" av Ajvide Lindqvist vid rätt tillfälle här om veckan (och det är ju alltid något!). (;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, rysliga boktips coming up! Håll koll här på torsdag ;)

      Radera

Instagram

Populära inlägg