Analysen ska skrivas på maskin eller dator

15:15


De senaste dagarna har jag och den här varit bästa kompisar. Heja. Skriver hemtenta som är såhär specificerad: "Analysera, med utgångspunkt i någon/några av de infallsvinklar, som behandlats under kursen, bifogade text." Som alltså är Under körsbärsträdet av Astrid Lindgren.

Har alltså 4500 tecken kvar att skriva på en tenta som ska vara inlämnad imorgon, och måste därmed skippa kvällens releasefest för Jag är ju så jävla easy going. Besvikelsen på den alltså. BESVIKELSE. Men om någon vill skriva min hemtenta medan jag går på kalas så... varsågoda. It's all yours.

Rubrikreferens, för övrigt: Hemtentan. Älskar att hen skrivit maskin först, och dator sen. Det blir liksom "Skriv på maskin. ELLER dator". Maskin viktigast. Om ingen maskin finns att tillgå går dator också bra.

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Haha, maskin.. Man kan ju också se det som att hen inte tycker att datorn är varken mänsklig eller maskin ;) Kan ju också vara så att hen är för dålig på att hitta på nya hemtentor så har haft samma sedan maskinerna var vanligare ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA skulle inte förvåna mig alltså. Känns ibland som att den här läraren är från stenåldern. Hen kan var otroligt trist ibland alltså, MEN bör också nämnas att hen är OERHÖRT duktig och engagerad i sitt ämne. Men lite mossig ibland alltså.

      Radera
  2. Know the feeling, hoppas det blir bra! Har också inlämning imorrn, bööh.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg