Bokbloggare: Vem är du? Vad kan vi göra tillsammans?

13:36

Nu när jag är egen kan jag ju haka på andras utmaningar igen! Först ut efter flytten blir Feelgoodbibliotekariens utmaning att berätta mer om oss själva.

1. Varifrån bloggar du?
Jag bor i en liten förort som heter Tumba och ligger söder om Stockholm. Ingen fattar var det är förrän man säger att det ligger nära Alby.

2.  Förslag på hur vi bokbloggare skulle kunna samarbeta mer och bättre med varandra?
Jag tycker att bokbloggare (inkluderar inte mig själv för tillfället, eftersom jag inte direkt har haft möjlighet till att samarbeta så mycket under det senaste året) samarbetar bra över lag. Dock skulle jag tycka att det framför allt vore roligt att träffas mer. Jag känner så himla få bloggare, men är mer benägen att samarbeta med sådana som jag träffat på riktigt. Och så borde vi planera fler saker tillsammans liksom i förväg. Som med Gardellördag (mitt inlägg)!

En annan sak jag skulle tycka vore roligt är att läsa på ett gemensamt tema som inte är lika specifikt och långdraget som många teman jag sett. Till exempel: Nu ska alla någon gång under april månad läsa en bok som börjar på P (eller jag vet inte, vad som helst). Och kanske att samordna mer kring recensioner?

3. Förslag på hur vi skulle kunna samarbeta med bibliotek och/eller förlag?
Jag har jättelänge varit sugen på att inleda något bibliotekssamarbete, men vet inte riktigt vad. Något för ungdomar tänker jag mig i alla fall. Kanske bokcirkel, kanske starta en gemensam bokblogg med några ungdomar?
Med förlagen har jag svårt för att uttala mig om just för tillfället. Jag har fått en del bra förlagskontakter under min tid på Litt.Mag, men vet inte hur dessa kommer ställa sig till att jag numer inte är litteraturskribent utan bloggare igen.

4. Beskriv dig själv i form av en befintlig eller påhittad boktitel! 
Åh, den här var jättesvår, men mitt svar får bli: Något måste hända nu. (gillar när saker händer + känns som att jag har ungefär 1000 saker pågående samtidigt. Är ofta rastlös också)

5. Vad vill du veta om mig och andra bokbloggare? Lägg till din egen fråga här och skicka utmaningen vidare till en bokbloggare som du är nyfiken på.
Nu har jag ju inte hunnit läsa igenom allas svar än, så vet inte om någon annan har ställt liknande fråga. Men: Har du alltid läst mycket? Om inte: När började du tycka om att läsa?

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg