Glad påsk!

17:23

I fredags lämnade jag in hemtentan som jag skrev i hela förra veckan. Igår firade jag påsk, och idag låste jag mig själv ute med närmaste icke inlåsta nyckel typ 50 mil bort. Fick såklart ringa en låssmed. Nu är jag i alla fall inne igen.

Det betyder alltså tre saker att fira (1. Hemtentan, 2. Påsk, 3. Att jag kom in i lägenheten) och det tänkte jag göra med en liten tävling!

I potten ligger så mycket som sex stycken böcker (se bildtext för vilka det är). Jag ska erkänna att skicket inte är topnotch på alla. Borde vara död har en liten skada på ryggen och Fågelbarn är läst (jag fick en ny signerad). Kaninhjärta är signerad.

Reglerna ser ut såhär: 
1. Kommentera detta inlägg och svara på frågan: Vem har skrivit Genom dina ögon (The Host)?
2. För att få en extra lott: Dela det här inlägget på twitter eller genom din blogg. Bifoga länk till inlägget i din kommentar.
3. Glöm inte att se till så att antingen blogg- eller mejladress kommer med när du kommenterar så att jag kan få tag på dig om du vinner! Alla som inte har kontaktuppgifter blir diskvalificerade. (gäller er som deltar efter 13-04-01 kl 22:45)
4. Svaret vill jag har senast den 10:e april klockan 23:59. Kommentarerna kommer publiceras efter att tävlingen är avslutad.

Lycka till!

Uppifrån: Himlen börjar här - Jandy Nelson (pocket), Kaninhjärta - Christin Ljungqvist (pocket, signerad), Sista testamentet - James Frey (pocket), Fågelbarn - Christin Ljungqvist (danskt band, läst), Boken om Joe - Jonathan Tropper (danskt band), Borde vara död - Pål Eggert (häftad)

Du kanske också gillar

20 kommentarer

  1. Jag vill gärna vara med i tävlingen. Svaret på frågan är Stephenie Meyer. Mitt inlägg på bloggen hittar du här:
    http://boktok73.blogspot.fi/2013/03/tavling-hos-sagan-om-sagorna.html

    SvaraRadera
  2. Stephenie Meyer skrev The Host (och Twilight...)

    SvaraRadera
  3. Stephanie Meyer är författaren till The Host, jag delade också på twitter (https://twitter.com/hejjohannahej/status/318457257329303553) :)

    SvaraRadera
  4. Det är väl hon som skrivit Twilight, Stephenie Meyer. Min dotter har boken.
    Jag skriver om detta på twitter, typ nu snart
    Ha det bra
    Mia

    SvaraRadera
  5. Jag ä mä!
    The host är skriven av Stephenie Meyer, samma författare som till Twilight-sagan. Grattis till alla de tre ovanstående sakerna :)

    SvaraRadera
  6. Jag är med! :)
    Stephanie Meyer har skrivit The host.

    SvaraRadera
  7. Hej Jag är gärna med och tävlar om det finfina bokpriset. Jag har tipsat om tävlingen via Twitter men vet inte hur jag ska kunna visa det. Jag nämnde dig i tweeten (@Fny_G). :)

    Rätt svar på frågan är Stephanie Meyer

    Min mejladress: litteraturkvalster@gmail.com

    Ha det gott
    Hälsningar
    Fanny

    SvaraRadera
  8. Jag vill såklart vara med och tävla! det är Stephanie Meyer som har skrivit The Host :)

    SvaraRadera
  9. svar: Stephenie Meyer

    Spännande bokhög i potten! Älskar en och har varit nyfiken på andra.

    Om jag råkar vinna kan du nå mig via min blogg.

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. 1. Stephenie Meyer har skrivit Genom dina ögon.
    2. http://bokraden.blogspot.se/2013/04/sagan-om-sagorna-har-tavling.html
    3. bokraden.blogspot.com plexiglasbubbla[at]hotmail.com
    4. 2013-04-10 09:12

    Så där nu hoppas jag att jag vinner ;)

    SvaraRadera
  12. Kul med tävling! Har inte läst någon av böckerna som finns i potten.

    Författaren till The Host är Stephenie Meyer.

    Lägger upp en länk till tävlingen på min blogg också.

    SvaraRadera
  13. Jag har för mig jag skrivit upp mig en gång men hittar inte inlägget. Så jag skriver här också.
    http://miaeggimann2.blogspot.se/.
    Jag skrev ett inlägg i sidan med bild
    Mia

    SvaraRadera
  14. Oj jag glömde svaret, det är Stephanie Meyer..
    Mia

    SvaraRadera
  15. Genom dina ögon (The Host) är skriven av Stephenie Meyer!

    Länk till mitt inlägg;
    http://minathoughts.blogspot.se/2013/04/tavlings-tips.html

    Min mail;
    rebecka.jakobsson.elev@brunnsskola.se

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Jag är gärna med och tävlar med en lott :) Det är Stephenie Meyer som skrivit Genom dina ögon :)

    Skulle jag råka vinna så finns mailadress på bloggen;
    http://vargnattsbokhylla.blogspot.se/

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Vad skönt att du kom in i lägenheten igen, ha,ha!

    Så klart att jag vill vara med och tävla om böckerna! Jag har så klart skrivit ett inlägg om din tävling på min blogg här :
    http://bokslukare.blogg.se/2013/april/tavling-hos-sagan-om-sagorna.html

    Svaret på din fråga om vem som har skrivit Genom dina ögon (The Host) är Stephenie Meyer.

    Tack för en trevlig bokblogg som jag följer :)

    SvaraRadera
  18. Stephenie Meyer har skrivit The Host/Genom dina ögon. Inte en så svår fråga för mig då jag läser boken just nu ;)... Här har jag länkat till din fina tävling: http://bokhyllan.blo.gg/2013/april/tavling.html

    hedvig_andersson@live.se
    www.bokhyllan.blo.gg

    SvaraRadera
  19. Jag tar en lott! Svaret är Stephenie Meyer.

    pernilla.74@live.se

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg