The Mortal Instruments - filmen

15:06


Igår var jag och min lillasyster på bio och såg The Mortal Instruments: City of Bones. I juni läste jag och älskade Stad av skuggor - som boken alltså heter på svenska. Jag var himla spänd, eftersom filmatiseringar inte alltid blir jättebra.

Såatteh. Var börjar jag ens? Självklart var inte alla händelser exakt som de var i boken. Simon blir aldrig råtta, och Jace och Clary är inte själva när de ska rädda honom. Men jag tycker ändå att filmen har samma stämning och ton som boken. Jace skulle ha varit lite kaxigare bara (och jag hade tänkt honom som svarthårig. Står det i boken att han är blond? Minns inte).

Och castingen då? Clary - perfekt (HENNES HÅR. DÖR VAD FINT DET ÄR)! Jace känns helt okej. Som sagt tycker jag att han borde ha varit mer kaxig, otrevlig och självsäker. Alec fick jag aldrig grepp om i boken, och får det inte i filmen heller. Den enda karaktär som jag verkligen kände var FEL, var Valentine. Magnus Bane var också helt off jämfört med vad jag föreställt mig, men det blev liksom rätt ändå. Valentine hade jag föreställt mig mer såhär, och Bane tänkte jag mig mer såhär.

Över lag är jag mycket nöjd.

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Svar
    1. Jaha, då har vi rett ut det. Haha. Han är dock fortfarande svarthårig i mitt huvud.

      Radera
  2. Jag gillade inte boken så mycket men borde kanske ge filmen en chans ändå :)

    SvaraRadera
  3. Helt okej filmatisering! Tvisten i slutet känns inte lika chockerande i filmen och det var det enda jag saknade.
    Claras hår! Geeee meeeeej! Hårfärgen!!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg