Alltså jag säger bara TACK MATS & SARA!

16:13

Jag har kommit ungefär 280 sidor in i Nyckeln än så länge och kan knappt lägga den ifrån mig. Det här kommer inte bli en deltidsrapport, utan mer ett simpelt TACK. Och inte ens ett tack för en bra bok, utan för den EMINENTA karaktärslistan i början av boken. Jag vet inte HUR många tvåor, treor jag läst där jag varit förvirrad i säkert 100 sidor för att jag inte fattar vilka alla karaktärer är. Jag har fruktansvärt svårt för namn (vilket visade sig på bokbloggarmiddag igår när jag två minuter efter att ha hälsat hade glömt bort alla namn), och tycker inte att en lista över karaktärer i början nödvändigtvis behöver vara ett tecken på en komplicerad och rörig berättelse (jämför med Gisle Surssons saga). 


Så alla fina författare som råkar skriva serier och dessutom råkar läsa min blogg: käraktäralista i början = evig kärlek från mig. Okej?

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Jag har faktiskt väldigt lätt att särskilja just karaktärerna i den serien åt! I många andra böcker och verkliga sammanhang är jag desto mer förvirrad..

    SvaraRadera
  2. Haha, jag tyckte också att det var bra med listan i början. Behövde friska upp minnet lite.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg