Bump in the Night Tag

20:02

Jag blev taggad av Elina att göra Bump in the Night Tag. Det går alltså ut på att svara på lite frågor och att sen tagga vidare. Idag orkar jag dock inte tagga vidare, eftersom jag har extremt dålig koll på vilka som gjort vad och sådär. Så taggar alla som vill!

  1. Vad är din favorit när det kommer till övernaturliga väsen att läsa om?
    Zombie! Utan tvekan alltså. Men är väldigt konservativ när det kommer till mina zombie-berättelser. Vilket jag skrivit om tidigare.
  2. Vilken scen (från vilken bok som helst) är din mardröm att vara med om?
    Jag måste nog säga hela situationen i Delirium här. Att tvingas till en värld utan kärlek. Känner mig skitlarvig, men får panik när jag tänker på att sluta älska dem jag älskar. Skulle kunna ta zombieapokalyps, att slåss mot världens mäktigaste trollkarl, sitta fast under en kupol, tvingas delta i ett Hungerspel, ha cancer, invarderas av aliens och en massa andra grejer. Men inte det. Sådana drömmar kan ibland få mig att vakna med ett ryck, badande i svett och tårar.
  3. Om du skulle besöka en läskig setting/plats i en bok: Vilken skulle du besöka och varför?
    Oj, kan inte komma på en enda. Elina svarade Hogwarts, men jag tycker inte Hogwarts är tillräckligt läskigt. Helst vill jag inte besöka läskiga platser. Mvh världens_mörkräddaste_tjej_93
  4. Vilken bok var så tråkig att du nästan somnade i en evighet när du läste den?
    Jag har en tendens att somna i böcker som inte är tråkiga, och skita i böcker som jag inte kommer in i på två sekunder. Så böcker jag somnat i för att de helt enkelt varit för tunga (och inte för tråkiga, obsobs!): Kjolen av Christine Bard, Brott och straff, Svindlande höjder. Har heller aldrig läst ut dessa böcker.
  5. Vilken bok skulle du kunna riva ut några sidor ur för att göra den bättre?
    Vill vara lite mer originell, trots att jag helt vill kopiera Elinas svar här (De sista sidorna i Harry Potter). Istället säger jag En dag. Tror aldrig jag gråtit så mycket som när [Emma dör]. (Spoilervarning, highlighta för att läsa!)
  6. Vilken elak karaktär skulle du vilja förvandla från ond till god?
    Bara för att jag är mitt i Insurgent måste jag säga [Caleb]. Vet ju inte hur det kommer lösa sig än, men det var kniv i hjärtat på den alltså.
Inser att jag är pinsamt dåligt bevandrad på alla områden nedan, men gör mitt bästa!
  1. Vilken är din favroritvampyr?
    Gillar inte vampyrer. Men okej, får blir Michael Glass i The Morganville Vampires.
  2. Vilken är din favoritvarulv?
    Lupin såklart!
  3. Vilken är din favorithäxa?
    Hermione! Använde hennes namn som mejladress och nick på jag-vet-inte-hur-många-sidor i jag-vet-inte-hur-många-år när jag var yngre.
  4. Vilket är ditt favoritmonster?
    Kan inte minnas att jag någonsin läst en bok med ett icke-definierat monster i. Alltså, jag menar typ zombier och vampyrer är ju också monster, men jag tolkar den här frågan som att det handlar om ett monster som inte är definierat som en speciell typ av monster. Fast skit också, har inget bra svar på den här frågan, så kör en nödlösning med ett alien-"monster": Evan i Den femte vågen.
  5. Vilket är ditt favoritspöke?Jag tycker att jag läser mycket övernaturliga böcker, men kan inte komma på en enda bok jag läst om varulvar, förutom Harry Potter och Twilight. Knappt några om häxor. Inga om monster. Inga om spöken. Vad är det här?! Säger väl Nearly Headless Nick då.
  6. Vem är din favoritmördare?
    Kan inte minnas att jag gillat någon mördare. De karaktärer som jag gillat som dödat något skulle det göra ont att kalla för mördare, eftersom jag tycker att det finns en skillnad.
 Nu får ni för övrigt mycket gärna diskutera definitionen av ett monster i kommentarsfältet. Tack Elina för taggen!

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Jag håller med, ett monster är ju typ ingen varulv spöke eller vampyr utan något oidentifierbart läskigt! Fast finns ju till och med människor som beter sig som monster så finns nog monster bland alla sorter och det de har gemensamt är väll att monster är elaka!?! Kanske något sånt där eller?

    SvaraRadera
  2. Vad kul! (: Och jag tycker vissa av frågorna är lite tvetydiga - men det ger bara fler tänkbara svar och tolkningsmöjligheter! :D

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg