Fynd!

07:58

Igår var jag alltså på Massolits bokutförsäljning i Kungens Kurva. Massvis med böcker var det som skulle bort! Jag hade tänkt ta bilder till ett inlägg, men det glömde jag tydligen helt bort... Nåja, eftersom jag bloggade om att jag skulle dit fick jag tio böcker som tack. Jag plockade på mig sju stycken till mig själv, och tre stycken som jag tänkte ge i present till andra. 

En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret hade jag råkat skymta på en av Massolits egna bilder, så den hade jag riktat in mig på redan innan. Jag är så himla glad att jag äntligen fått lägga vantarna på den här boken, för den är så sjukt fin!

Den första och andra boken i Molly Moon-serien läste jag och älskade när jag var yngre. Dock läste jag aldrig de tre sista, utan upptäckte faktiskt inte förrän för ett par år sedan att det ens fanns fler böcker i serien. Nu plockade jag på mig de fyra sista (den första fanns inte, men jag tror att jag har den liggande på vinden hos min mamma) så att jag har dem i inbundet (jag har första och andra boken i pocket, men de inbundna, glittriga är ju finare!).

Utöver dem blev det Pojken som sprang bort av John Boyne och Bönor, linser och rara små ärtor av Roland Persson. 

Jag tror även att ni förstår vad det här betyder: jag måste omvärdera min Östersundspackning. De tre sista Molly Moon-böcker får komma med, likaså Hugo Cabret och Pojken som sprang bort. Jag bara tvingar mig lite och Under det rosa täcket har jag packat ur. Fast om jag känner mig själv rätt kommer jag nog ångra mig femton gånger innan det är dags att bege sig på fredag...

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Åh jag är så avis! :p en av gångerna jag verkligen hade velat bo i Stockholm!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg