Litteraturlista

14:19

Okej, kollade precis litteratur/filmlistan på en utav de kurser jag ska läsa i sommar. Hoppar upp och ner i stolen och fnissar pga AWESOME så bara måste dela med mig:

Skönlitteratur
Andersen, H C. 1845. "De röda skorna", i valfri samlingsutgåva av författarens sagor.
Dahl, Roald. 1964. Charlie and the Chocolate Factory. Valfri upplaga.
Gaiman, Neil. 2009. The Graveyard Book. Bloomsbury Publishing PLC.
Higson, Charlie. 2010. The Enemy. Puffin Books.
Irving, Washington. 1819. The Legend of Sleepy Hollow King, Stephen. 1983. Pet Sematary. Valfri upplaga.
Lindqvist, John Ajvide. 2004. Låt den rätte komma in. Ordfront Förlag.
Rice, Anne. 1976. Interview with the Vampire. Valfri utgåva.
Saul, John. 1999. Comes the Blind Fury. Dell Publishing Company.
Tolkien, JRR. 1937. The Hobbit: or There and Back Again. Valfri upplaga.

Filmer
Barnhemmet Bayona, Antonio Juan, 2007.
Children of the Corn. Kiersch, Fritz, 2004.
Coraline. Selick, Henry, 2009.
Pirates of Caribbean. The Curse of the Black Pearl, Verbinski, Gore, 2003.
Studio S. Videovåldsdebatten, SVT, 1980.
Supernatural, The CW. Avsnitt i urval.
The Exorcist, Friedkin, William, 1973.
The Omen, Donner, Richard, 1976.
The Nightmare before Christmas, Selick, Henry, 1993.
Harry Potter and the Goblet of Fire, Newell, Mike, 2005.
The Sixth Sense, Shyamalan, Night, M, 1999.
The Ring, Verbinski, Gore, 2002.
The Walking Dead. AMC. Avsnitt i urval.
Village of the Damned, Carpenter, John, 1995
Alltså SER NI SÅ HIMLA AWESOME?! Det är alltså Barn och skräckfantastik på Linnéuniversitetet jag ska läsa. Kan knappt vänta till kursstart på måndag. IHP!
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Åhh! Nu får jag också lust att läsa någon liknande kurs! =D

    SvaraRadera
  2. Sommarkurs? Oh - vilken lista och vilken spännande kurs det verkar vara! :D Jag har i nyårslöfte att inte läsa några kurser på ett år för att se om jag mår bättre utan det (ibland är jag så stressad med 100% jobb numer och studier...). Men jag hoppas komma fram till att sommarkurser är något som passar mig alldeles utmärkt! (;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, jag har inte så mycket annat val än att läsa, pga har inget sommarjobb :/q

      Radera
  3. Åh, den läste jag förra sommaren, så himla himla kul!!!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg