Slash

17:08

Titel: Slash
Författare: Slash med Anthony Bozza
Antal Sidor: 464
Läs också: Hellfire, The Heroin Diaries, Minnen av John Lennon, Jävla John, Känn pulsen slå och Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva

Dom flesta känner nog till den mytomspunna rockaren Slash, gitarrist i Guns N' Roses samt Velvet Revolver. Det här är hans självbiografi, om uppväxten och skolåren, om knarket och om Guns N' Roses uppbrott. Jakten på ett band började så fort Slash lärt sig spela.

Jag tycker att den här boken var enormt intressant, just för att jag känner att jag kan lära mig saker av den. Att låta bli att knarka visste jag väl redan innan att jag skulle. Snarare har jag lärt mig saker om att spela i ett band, och om att hålla ihop.
Som jag sagt tidigare så tycker jag att det är jobbigt att dissa självbiografier, eftersom det ju är någons riktiga historia. Den är inte påhittad för att underhålla, utan nedpräntad för att berätta. Den här var bra, riktigt bra. Men texten på framsidan: "Det kan verka överdrivet, men det betyder inte att det inte har hänt" tycker jag är lite överdriven. Så överdrivet verkar det inte. I så fall tycker jag Heroin Diaries verkar mer överdriven!

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg