Jag är med bandet

12:02


Titel: Jag är med bandet
Författare: Pamela Des Barres
Antal Sidor: 384

Direkt efter high school drog Pamela Des Barres till Hollywood och den vibrerande musikgatan The Strip, platsen där ALLA rockstjärnor rumlade runt. Det var slutet av 60-talet och droger, frisläppt sex och rockmusik blev hennes livsstil.
De följande tio åren delade hon säng med Mick Jagger, Jimmy Page, Keith Moon, Waylon Jennings, Jim Morrison och många fler. 
Pamela Des Barres befann sig hela tiden i händelsernas centrum under den mest omvälvande eran av rockhistorien.


Jag tycker att det känns enormt befriande på något sätt, att läsa en rocklivsskildring som INTE cirkulerar runt droger. Dessutom så utspelar sig de flesta andra rockbiografier på 70-80-talet (Slash, The Dirt, Heroin diaries), medan den här är lite tidigare i tiden. För mig är 60-talets rocktjärnor mycket intressantare än 80-talets.
Nåja. 
Som sagt tycker jag också att det är rätt skönt att den här boken inte cirkulerar kring droger, utan istället runt sex, och att faktiskt älska någon. Det handlar inte alls om några engångligg det här, utan snarare affärer med rockstjärnor. Det gör att den här boken inte känns så himla TUNG heller, utan den är snarare rolig och lättsam. Det klart att det händer jobbiga saker ibland, någon knarkar ihjäl sig (nåja, lite knark är det faktiskt inblandad, men Pamela går aldrig ner sig i knarkträsket, och det känns bra), eller någon rockstjärna nobbar henne för en annan tjej. 
Och ja, jag GILLAR den här boken. Jag vill bli kompis med Pam, för hon verkar som en så himla snäll person.




Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg